Ce ne aşteaptă de la parteneriatul Renault-Daimler

Deşi până acum se credea că Renault a iniţiat colaborarea cu Daimler, Carlos Ghosn declară că grupul german i-a contactat prima oară pe francezi încă de acum un an. Citiţi şi alte informaţii interesante în acest articol.

Ce ne aşteaptă de la parteneriatul Renault-Daimler Ce ne aşteaptă de la parteneriatul Renault-Daimler

În discursul prin care Carlos Ghosn le explica acţionarilor ce înseamnă acest nou parteneriat Renault - Daimler, şeful grupului francez a venit cu informaţii interesante.

Astfel, conform lui Ghosn, nu Renault a iniţiat discuţiile pentru un astfel de parteneriat, ci oficialii Daimler, care au contactat Renault încă de acum un an, pentru a realiza un parteneriat în ce priveşte marca smart (de care Mercedes a încercat să şi scape, la un moment dat, dar nu a găsit un cumpărător interesat).

Mai mult, Carlos Ghosn şi Dieter Zietsche (preşedintele Daimler) se cunosc de peste 25 de ani, astfel încât putem trage concluzia că acest parteneriat între Renault şi Mercedes este, practic, opera celor doi manageri. Un parteneriat care se va concentra pe trei domenii strategice.

În primul rând, segmentul mini. Acolo unde noile generaţii smart şi Renault Twingo vor fi construite pe aceeaşi platformă tehnică, urmând a fi puse în vânzare începând cu anul 2013. Conform lui Ghosn, cele două modele vor fi dezvoltate la Renault Tecnocentre, urmând ca modelele smart cu 4 locuri să fie produse în uzina Renault din Slovenia, iar cele cu două locuri în uzina smart deja existentă în Franţa, la Hambach.

Pentru România, această informaţie este destul de importantă, date fiind recentele informaţii privitor la maşina de oraş de 5.000 de euro pe care Dacia o va produce în câţva ani. Nu este greu de dedus faptul că acest nou model Dacia va avea destule lucruri în comun cu viitoarele Twingo şi smart, urmând a fi propunerea low-cost în domeniul mini a grupului francez.

În al doilea rând, Renault şi Mercedes vor colabora pentru înnoirea gamei de motorizări, în vederea obţinerii unor propulsoare cât mai puţin poluante şi care să emită cât mai puţin dioxid de carbon. De asemenea, se va consemna şi un schimb reciproc avantajos: Renault va furniza motoare de mică cilindree, pe benzină şi diesel, în timp ce Mercedes va pune la dispoziţie motoare de cilindree mare - care să echipeze Infiniti sau modelele Renault de clase superioare.

Bineînţeles, în ce priveşte sistemele de propulsie, accentul va fi pus pe soluţiile alternative, motoarele electrice fiind în prim plan. Din acest punct de vedere, Mercedes se vede foarte avantajat, în acest moment consemând investiţii colosale în soluţia fuel-cell, creditată cu mult mai puţin succes decât programul ambiţios al maşinilor electrice, iniţiat de Renault.

O colaborare importantă va fi consemnată şi în domeniul utilitarelor, unde Renault şi Mercedes sunt foarte cunoscuţi. Dacă până acum Mercedes se ocupa doar de utilitare mai mari, iată că, din 2012, Renault Kangoo va împrumuta platforma tehnică pentru un confrate cu siglă Mercedes. De asemenea, gama Mercedes Vito va primi subansamble şi tehnologie Renault.

Deocamdată, Carlos Ghosn nu a mai dat alte detalii în legătură cu viitorul acestui parteneriat. Este clar, însă, că Mercedes are foarte mult de câştigat, urmând a intra, cu ajutorul Renault, pe domeniile dominate până acum acum de producătorii generalişti. Iar Renault-Nissan se aşteaptă la creşterea capitalului de imagine prin această alianţă, cu efecte benefice în ce priveşte vânzările.

Aşteptăm cu mare interes să vedem implicaţiile pe care parteneriatul Renault-Mercedes le va avea asupra planurilor pentru Dacia. Care, în curând, s-ar putea să sufere o schimbare de percepţie colosală: cum e să fii marca "verişoară" a lui Mercedes?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.