Ce se întâmplă cu aplicaţiile de ridesharing? Legea a fost votată!

Autor: Cristian Agatie 24 sept. 2019 Știri auto
Ce se întâmplă cu aplicaţiile de ridesharing? Legea a fost votată!

Senatul a adoptat, în şedinţa de luni, proiectul de lege pentru aprobarea OUG privind activităţile de ridesharing. Printre modificările admise de Comisia pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei este şi prelungirea perioadei de tranziţie a celor afectaţi de reglementările OUG la 1 februarie 2020. Termenul iniţial prevăzut era 1 noiembrie 2019. 

„Persoanele fizice şi juridice care deruleză operaţiuni ce intră sub incidenţa prezentei ordonanţe de urgenţă beneficiază de o perioadă de tranziţie până la data de 1 februarie 2020”, arată amendamentul admis de comisia specializată. Încă din faza de propunere, ideea de a prelungi perioada de tranziţie a atras criticile Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România, ai cărei reprezentanţi spun că autorităţile sunt prea îngăduitoare cu cei „care până acum au practicat pirateria”. 

Trebuie spus însă că, până la această dată, nicio platformă de ridesharing nu a fost autorizată de autorităţi, deşi au trecut trei luni de când activitatea acestora a fost reglementată. Principalele aplicaţii de transport alternativ care activează în prezent în România sunt Uber, Bolt, Clever şi Yango.

O altă modificare adusă la OUG vizează veniturile operatorilor platformelor digitale: „Toate veniturile obţinute în urma efectuării de transport cu autoturism şi şofer alternativ, inclusiv veniturile operatorilor platformelor digitale provenite din activitatea efectuată pe teritoriul României sunt impozitate în conformitate cu legislaţia fiscală în România”.

De asemenea, conform unui alt amendament admis de senatori, operatorul platformei digitale va trebui să aibă o filială înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, prin care se derulează activităţile comerciale în România. Senatorii au eliminat şi obligaţia ca autoturismele care efectuează transport aleternativ să aibă maxim cinci locuri. Prin urmare, la ridesharing vor putea fi folosite şi autovehicule cu mai multe locuri, cum sunt autoturismele cu şapte locuri, dubele sau microbuzele.

Ordonanţa de Urgenţă care reglementează serviciile de ridesharing a fost adoptată pe 25 iunie. Potrivit OUG, pentru serviciile digitale de ridesharing maşinile acceptate pot avea o vechime de până la 15 ani. De asemenea, se acceptă şi achitarea cursei conform calculelor platformei, prin GPS, fără a fi verificată metrologic – ceea ce nu este valabil pentru taxiuri.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult
Pro Motor

Comentarii
Inchide