Cea mai bărbătească denumire din istorie a fost ideea unei femei

Dacă nu erau maşinile, nu exista Playboy

Cea mai bărbătească denumire din istorie a fost ideea unei femei
Cea mai bărbătească denumire din istorie a fost ideea unei femei

Hugh Hefner a murit şi istoria trece în cuprins încă un nume mare. Este omul care a creat o industrie gigantică a erotismului cult – dacă îl putem numi aşa. Modelele Playboy au fost mereu nişte fete superbe în pictoriale antologice create de adevăraţi regizori şi scenarişti ai fotografiilor.

Nume enorme precum Raquel Welch, Katarina Witt sau Madonna sunt numai 3 dintre pleiada de megastaruri care au alimentat imaginaţia bărbatului modern, fără frica de a recunoaşte şi de a adula frumosul suprem.

Playboy nu a fost o revistă pornografică. Playboy a fost o revistă care a finisat formele naturale la nivel de perfecţiune. Playboy a fost o publicaţie elitistă care a conţinut proză scurtă scrisă de marii autori cointemporani, interviuri cu personalităţi de Oscar, anchete, biografii, tot ce avea lumea mai bun şi mai interesant de pus în pagină.

Îi suntem datori lui Hugh  Hefner şi pentru ediţia locală, Playboy România. Acolo am văzut pentru prima oară senzualitatea de calitate a româncelor pe care le vedeam până atunci numai la televizor, îmbrăcate şi fardate din cap până-n picioare, cu masca showbiz-ului “aranjat” şi montat.

Puţini sunt cei care ştiu povestea de start a revistei Playboy. În 1946, după încheierea celui de-Al Doilea Război Mondial, trei oameni care lucraseră în industria auto au înfiinţat Playboy Motor Car Corporation. Scopul lor a fost să scoată o maşină sub 1.000$ şi să fie decapotabilă. În 7 luni de la idee, a apărut rezultatul – maşina decapotabilă cu un motor cu 4 cilindri amplasat în spate.

În 1947 a început producţia primei serii, de 95 de maşini. Comparativ cu prototipul s-au făcut două modificări, dintre care una chiar importantă: motorul a trecut în faţă, iar sistemul de decapotare era mai inteligent. Plafonul se plia manual în porbagaj. Din păcate, afacerea nu a mers din cauza unei companii producătoare de maşini similare, companie care a făcut nişte maşini proaste şi s-a dus vorba în piaţă. Existase chiar şi un protototip de Playboy break.

Acum, cum a ajuns numele la revista lui Hugh Hefner? Hefner avea un prieten, Eldon Sellers, a cărui mamă a lucrat la Playboy Motor Car Corporation. Aşa a ajuns primul număr al revistei, în 1953 (cu o poză a actriţei Marilyn Monroe, goală), să se numească Playboy – după ideea unei femei.

Autor Alexandru Banu

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.