Cea mai mare maşină electrică din lume nu trebuie încărcată niciodată. Cum e posibil?

Autor: Cristian Agatie 23 aug. 2019 Știri auto

Cât e ziua de lungă, camionul electric eDumper, produs de Kuhn Schweiz transportă piatră din munte către o fabrică de ciment aflată la baza muntelui. În tot acest timp, camionul nu are nevoie de alimentare cu energie. Cum este posibil aşa ceva?

Camionul, care are la gol 45 de tone, urcă panta cu o înclinare de 13% pentru a fi încărcat cu 65 de tone de piatră. Cu o masă mai mult decât dublă la coborâre, eDumper se bazează pe frânarea regenerativă pentru a recupera întreaga energie de care are nevoie pentru a face din nou drumul, la deal.

Giganticul autovehicul electric are o lungime de 9 metri, 4,5 metri pe lăţime şi tot atât pe înălţime. Roţile au un diametru de 1,80 metri, iar bena, în poziţie verticală, se înalţă până la 8,5 metri. Bateriile sale Li-Ion, care au capacitatea de 600 kWh, cântăresc nu mai puţin de 4 tone.

Pe parcursul unei zile, eDumper face în jur de 20 de curse, pe parcursul cărora produce un surplus de 200 kWh de energie, ceea ce înseamnă aproximativ 77 MWh pe an. Un camion similar alimentat cu motorină ar consuma între 42.000 şi  şi 83.000 de litri de combustibil pe an.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult
Pro Motor
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide