Cea mai puternică maşină din lume cu cei amai mulţi cai putere

Neaparat cu sunet în difuzoare

Cea mai puternică maşină din lume cu cei amai mulţi cai putere Cea mai puternică maşină din lume cu cei amai mulţi cai putere

Câţi cai are, câţi cai scoate, câţi cai dezvoltă? Aceeaşi întrebare, un singur răspuns. Să aibă cel puţin 3 cifre la reperul ăsta din fişa tehnică. Dacă mai începe şi cu cel puţin 3 la cifra sutelor, atunci putem să discutăm serios. Caii contează mai mult decât cum arată, de cât de dotată e şi de cât de preţuită e maşina. Mereu un cal în plus e o grijă în minus într-o depăşire, o bucurie pe care numai noi, bărbaţii o ştim. Poate că şi în cazul LOR contează orice mm în plus. Nu o să ştim niciodată – sau cel puţin aşa ne minţim.

Trăim pentru maşini frumoase, moderne, aspectuoase, dar cel mai important, puternice. Calul dă puterea, viteza, tracţiunea şi ruperea de aderenţă. El dă scârţul şi fumul pe eşapament. El e capul satisfacţiilor de când pui contactul până când închizi maşina cu bip-bip-ul din telecomandă. El ne face să ne certăm la bere şi să ne fălim oricând porneşte o discuţie depsre BMW, Audi şi Mercedes. Calul putere i-a băgat în lupta pentru supremaţie pe japonezi, calul putere costă 1666.6(6) euro pe un Bugatti Chiron.

În lumea asta mare există preparatori şi preperatori. Există cei care-ţi dau 10-20 de cai în plus şi 300 în stage III. Şi există cei care hiperbolizează până la legendă puterea unui motor pe bancul de teste.

Devel Sixteen este cea mai puternică maşină şi e fala Dubai-ului. Arabii cu putere financiară o au acum şi pe cea de pe şosea.

Acest motor este un V16 de 12.3 litri, cu 4 turbine. Cu pregătirea americanilor de la Steve Morris Engines, maşina asta a scos la lansarea din 2015 4.515 cai putere. Preparatorii promiseseră 5.000 de cai putere şi iată că s-au ţinut de jurământ. Cu cele 4 turbine de câte 8.1cm, acum motorul scoate toţi caii ăştia şi un cuplu de 5.300Nm.

Din păcate nu există încă maşină în 2017-lumea noastră care să pună jos atât de multă putere fără să fie cât un brontozaur. Cea mai mare problemă e că maşinile – aşa cum le ştim noi – nu pot să integreze încă un sistem de răcire atât de performant. Oricum, demonstraţia asta merită un minut din viaţă pentru rezultatul de pe Dyno – 5.000 de cai putere. Say what?!

MOTORUL DE 5000 DE CAI PUTERE LA TEST PE DYNO (VIDEO)

Autor Alexandru Banu

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.