Cea mai puţin devalorizabilă culoare nu este negrul. Nici albul. Nici griul.

Un studiu amplu a relevat faptul că o culoare... îndrăzneaţă îţi dă şansa de a putea cere mai mulţi bani atunci când îţi vinzi maşina. Noi suntem mai degrabă curioşi ce părere ai tu despre asta...

Cea mai puţin devalorizabilă culoare nu este negrul. Nici albul. Nici griul. Cea mai puţin devalorizabilă culoare nu este negrul. Nici albul. Nici griul.

Un studiu efectuat de iseecars.com (o platformă comercială pentru maşini second-hand) pe un eşantion de 20 de milioane de maşini rulate anul trecut relevă faptul că negru, albul sau griul nu mai sunt culori „sigure”, care să-ţi aducă mai mulţi bani la revânzare.

Se pare că noul trend este reprezentat de nuanţele mai puţin uzitate, cel mai bine cotate în studiul acesta fiind galben şi portocaliu

La asta ne gândim când citim „galben”...

Şi se pare că diferenţa dintre gradele de depreciere este destul de mare. Maşinile de culoare galbenă pierd, pe durata a cinci ani, 26,2% din preţul iniţial, în timp ce o maşină de culoare neagră se devalorizează cu 34,4 procente. În cazul unei maşini de 30.000 € (preţ TTI), culoarea galbenă pierde în cinci ani 7.860 €, în timp ce una de culoare neagră - 10.320 €. 

Explicaţia pe care a dat-o CEO-ul iseecars.com, Phong Ly, este legată de pricipiul cererii şi ofertei şi de faptul că piaţa auto second-hand se ghidează după variabile diferite comparativ cu piaţa maşinilor noi. În State, de exemplu, doar 1,1% dintre maşinile înmatriculate sunt galbene sau portocalii

... şi la asta ne gândim când citim „portocaliu”

Nu avem cifre şi pentru Europa, însă din ceea ce se poate vedea cu ochiul liber nici aici procentul culorilor speciale nu este unul prea ridicat. Întrebarea noastră este: 

Pus în faţa unei alegeri privind culoarea următoarei maşini, ai fi influenţat de ceea ce tocmai ai aflat?  

Sursa: iseecars.com via autoblog.com

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.