Cei 62 km de la Bucureşti-Ploieşti nu pot deveni autostradă nici la 30 iunie!

Autor: Dan Vache 29 mai 2012 Știri auto
Cei 62 km de la Bucureşti-Ploieşti nu pot deveni autostradă nici la 30 iunie!

Românii vor putea „circula” pe autostrada Bucureşti-Ploieşti (62 km) începând din 30 iunie, acesta fiind noul termen „ferm” anunţat de ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi. Că vor „circula” este un fel de a spune, deoarece va fi destul de dificil pe de-o parte să intri pe „autostradă”, pe de altă parte să ieşi de pe ea. Autorităţile recunosc că „exiturile” nu vor exista în viitorul apropiat. În aceste condiţii, ceea ce ar inaugura Guvernul pe 30 iunie nici nu va putea fi denumit „autostradă”. Căci legea spune clar că avem o autostradă doar atunci când există intrări şi ieşiri speciale, după cum vom arăta în cele ce urmează.

„Termenul pentru autostrada Bucureşti – Ploieşti, de la centura Bucureştiului până la centura Ploieştiului este 30 iunie. Ferm. Trebuia să fie acum în mai, nu au fost respectate termenele şi uite aşa ne-am lungit. Nu am crezut că va fi atât de departe, dar 30 iunie este un termen real, în urma analizei pe care au făcut-o cei de la minister”, a declarat Ovidiu Silaghi, potrivit Agerpres.

Momentul inaugurării autostrăzii – investiţie estimată la 450 de milioane de euro – a fost amânat de mai multe ori, în ultimii ani, cel mai recent termen fiind 15 mai 2012, anunţat de fostul premier Mihai Răzvan Ungureanu şi fostul ministru al Transporturilor Alexandru Nazare.

Deşi autostrada este gata în proporţie de 95%, ieşirile nu au fost încă terminate. Astfel că Bucureşti – Ploieşti ar putea deveni autostrada pe care şoferul devine prizonier, având în vedere că pe cei 62 de kilometri nu există nicio ieşire, potrivit stirileprotv.ro. La kilometrul 18, unde ar trebui să fie prima ieşire, în loc de asfalt, este doar noroi. Nu este gata nici punctul de acces de la kilometrul 38.

Fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, ne-a transmis prin consiliera sa că reglementările permit darea în folosinţă a unui tronson de autostradă fără să aibă finalizate ieşirile.

„Au mai fost cazuri şi la Timişoara, şi la Constanţa când s-a dat drumul la circulaţie pe tronsoane noi de autostradă fără ca exiturile să fie finalizate. Acestea au fost finalizate ulterior. În acele zone au fost aplicate restricţii de viteză”, a declarat pentru gândul consiliera lui Alexandru Nazare, fostul ministru al Transporturilor.

CITEŞTE MAI MULTE PE WWW.GANDUL.INFO!

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide