Chinezii vor să facă maşina de 1.500 lire sterline

Tata Nano a rămas cunoscută drept "maşina de 2.500 de dolari". Însă chinezii de la Geely şi-au anunţat intenţia de a coborî şi mai mult bariera celui mai mic preţ, anunţând suma de 1.500 lire sterline pentru viitoarea lor maşină super-ieftină.

Chinezii vor să facă maşina de 1.500 lire sterline Chinezii vor să facă maşina de 1.500 lire sterline

Cum sună 1.500 faţă de 2.500? Bineînţeles că mai puţin, deci mai ieftin. Însă nu trebuie scăpat din vedere un mic "detaliu": cei de la Geely vor să facă o maşină de 1.500 lire sterline, ceea ce se traduce în 2.200 USD.

Adică doar cu 300 USD mai puţin decât Tata Nano. Însă psihologia numerelor funcţionează, aşa încât Geely a reuşit să atragă atenţia lumii cu acest anunţ.

Modelul care, teoretic, prefigurează rivalul lui Tata Nano a fost prefigurat la Salonul Auto Beijing 2010 de Geely IG Concept, care a reuşit să polarizeze privirile vizitatorilor în primul rând prin soluţia uşilor de tip fluture, ca la Mercedes SLS.

Însă e clar că modelul de serie ultra-low-cost, pe care Geely vrea să îl construiască începând din 2012, va adopta soluţii clasice şi se va baza pe un echipament minimalist, pentru a putea avea un preţ în plaja 1.500 - 2.000 lire sterline.

Totuşi, chinezii sunt încrezători şi afirmă că maşina lor va oferi o calitate net superioară faţă de rivalul din India. Totodată, Geely IG de serie urmează să fie ceva mai mic (lungime de numai 3,17 metri, faţă de 3,29 în cazul lui Tata Nano), ceea ce va însemna şi un ampatament mai redus (2,1 metri faţă de 2,28 metri în cazul rivalului indian).

Geely IG va fi propus în configuraţie cu 2+2 locuri, cu un portbagaj liliputan, iar pe piaţa chineză va fi propulsat de un mic motor de 1,0 litri şi 70 CP, cuplat la o cutie de viteze automată CVT. Prin comparaţie, Tata Nano are un motor de 1,0 litri şi doar 45 CP, în timp ce transmisia este manuală cu 5 trepte, aşa încât suntem curioşi dacă Geely IG chiar va fi mai ieftin decât Tata Nano.

Chinezii sunt, însă, mult mai ambiţioşi: ei vor să propună, undeva în 2014-2015, şi o versiune electrică a acestui model de serie Geely IG. Conform declaraţiilor oficiale, acest model ar urma să beneficieze de un motor electric de nu mai puţin de 80 CP, alimentat de la baterii litiu-ion, care i-ar coferi o autonomie de circa 150 km.

Având în vedere că maşina expusă la Beijing 2010 era dotată cu panouri electrice pe capotă şi pe acoperiş, acest lucru pare plauzibil. Mai ales că guvernul chinez a pornit un amplu program pentru promovarea construcţiei şi utilizării de maşini electrice în China.

Preţul estimativ pentru acest Geely IG electric nu a fost anunţat, dar este clar că principalul vizat este Renault, care şi-a anunţat intenţia de a deveni primul constructor care lansează o maşină electrică low-cost. Totodată, Renault pregăteşte în India un rival de 2.500 USD al lui Tata Nano, deci lupta în domeniul ultra-low-cost se anunţă aprigă.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.