Chris Bangle – designer-şef BMW

“Omul care a distrus imaginea BMW”, “cel mai influent designer din industria auto a secolului 21” – iată două dintre cele mai des folosite expresii la adresa designerului Chris Bangle.

Chris Bangle – designer-şef BMW Chris Bangle – designer-şef BMW
Cum a evoluat designul BMW în era dumneavoastră?
Este un design focusat pe aşteptările clientului, nu s-a schimbat foarte mult. Respectă istoria brandului şi tendinţele mondiale. Am combinat filosofia mărcii cu strategiile de vînzare, iar această tactică a avut un rezultat foarte bun.

Înspre ce se îndreaptă BMW: spre revoluţie sau spre evoluţie?
Aş spune că facem paşi mici pe scara evoluţiei, în locul unei schimbări radicale. Pentru mine, ambele noţiuni se autoinclud. Problema se pune altfel, însă. Un simplu facelift afectează foarte mult percepţia oamenilor şi aceştia îl receptează ca pe o maşină nouă, fără legătură cu variantele anterioare. Pare o schimbare dramatică. Este drept că menirea unui facelift este să pregătească oamenii pentru noul model. Reprezintă un fel de perioadă de tranzit.

Acceptaţi criticile?
Le ascult şi sper să mi se dea şansa unui dialog. Aştept să mi se argumenteze părerile şi sînt conştient că ele mă ajută. În orice caz, primesc mult mai multe felicitări pentru munca mea decît critici şi aprecieri negative.

Ce pondere are departamentul de marketing în munca dumneavoastră?
Oamenii de la marketing sînt pentru mine vocea clientului şi contează foarte mult. În funcţie de feedback-urile pe care le primesc, eu iau decizii. Cei de la marketing sînt membri importanţi ai BMW şi au şi ei de îndeplinit diverse targeturi, deci interrelaţionăm tot timpul. Deşi sînt american, îmi exercit meseria în Europa. Toate proiectele de design le-am contractat cu europenii. Designerii la nivel global trebuie să mixeze culturi şi să ajungă la un numitor comun al preferinţelor. Dacă noi luăm lecţii de la ei sau ei de la noi, asta înseamnă acelaşi lucru: inspiraţie. Te ajută să înţelegi mai bine ce aşteaptă lumea de la produs, de la viaţă.

Este adevărat că prototipul CS va deveni noua Serie 7?
Sînt sigur că, dacă vă place CS-ul, vă va plăcea şi noua Serie 7.

Cum va arăta noua Serie 5?
Vom discuta despre ea cînd o vom lansa. Dar vă asigur că va arăta extraordinar.

Ce designeri admiraţi în mod special?
Este greu să îi numesc. Văd avioane care-mi plac, vapoare şi tot felul de vehicule minunate. Mi-e greu să dau nume.

Care este cea mai frumoasă maşină BMW?
Următoarea (rîde). Depinde de la om la om. Gusturile diferă de la persoană la persoană, de la o eră BMW la alta. Mulţi înclină spre Seria 3, de cînd aceasta există.

Ce vă inspiră?
Echipa. Dialogul cu oamenii implicaţi, dar şi cu cei din afara proiectelor. Despre asta este vorba în design.

De ce Flame Surface?
Acest concept înseamnă un nou unghi de atac al formelor geometrice obişnuite. Viziunea poate fi comparată cu nişte steaguri în vînt sau cu nişte flăcări răscolite de vînt. În mare parte, respectă însă liniile calei unui vapor.



Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.