Cinci investitori s-au înscris în cursa pentru autostrada Comarnic - Braşov. Când ar urma să fie gata şi cât vor plăti şoferii pentru acces

Cinci investitori au depus oferte pentru atribuirea contractului de parte­neriat public-privat pentru rea­li­zarea autostrăzii Ploieşti- Braşov,

Cinci investitori s-au înscris în cursa pentru autostrada Comarnic - Braşov. Când ar urma să fie gata şi cât vor plăti şoferii pentru acces Cinci investitori s-au înscris în cursa pentru autostrada Comarnic - Braşov. Când ar urma să fie gata şi cât vor plăti şoferii pentru acces

Cinci investitori au depus oferte pentru atribuirea contractului de parte­neriat public-privat pentru rea­li­zarea autostrăzii Ploieşti-Braşov, până luni, ulti­ma zi de depunere a cererii de participare, informează Ziarul Financiar.

Licitaţia a fost lansată la începutul lui octombrie şi este a patra încercare de a constui această autostradă.

Potrivit unui anunţ al guvernului, ofertele pentru primul contract strategic de parteneriat public-privat din România, depuse la Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză, sunt analizate de o comisie de evaluare.

Lucrările ar urma să înceapă în 2019, iar termenul de finalizare este 2023. Autostrada Ploieşti-Braşov va avea o lungime de 106,2 kilometri şi va include 14 viaducte şi 33 de poduri.

La autostrada Ploieşti-Braşov nu au început lucrările, dar s-au stabilit deja taxele

Autostrada, care va costa 1,36 miliarde de euro, va fi realizată în parteneriat public privat. PPP-ul se va întinde pe o perioadă de 44 de ani, în două etape.

Prima etapă va fi de 4 ani pentru proiectare şi execuţie şi 20 de ani pentru operare. Şoferii vor plăti o taxă pentru folosirea autostrăzii, iar pe parcursul PPP-ului statul va plăti partenerului privat o sumă anuală pentru amortizarea investiţiei, dar şi o plată de disponibilitate pentru perioada de operare a autostrăzii. 

Studiul de fundamentare pentru construcţia autostrăzii Ploieşti - Comarnic - Braşov, adoptat în şedinţă de Guvern în august, prevede o „sumă de succes" dar şi o „amendă" pentru constructor, de 100 de milioane de euro pe an, în cazul devansării, respectiv în cazul întârzierii lucrărilor.

Potrivit studiului preliminar aprobat de Guvern şi publicat în Monitorul Oficial, şoferii de autoturisme vor plăti 6,3 euro pe suta de kilometri. Vehiculele grele şi autocarele vor plăti mai mult pentru aceeaşi distanţă: 8,8 euro, respectiv 12,6 euro pe 100 km. Acestea sunt tarifele iniţiale propuse de realizatorii studiului. Totodată, pentru tronsonul Bucureşti-Ploieşti, aflat deja în exploatare, constructorul va putea încasa taxe imediat cum va instala sistemul de taxare, începând cu anul viitor, când este estimată încheierea contractului.

Tarifele din România vor putea creşte anual. „Taxa de utilizare a autostrăzii care va fi plătită de un autoturism la 100 km de autostradă parcurşi este limitata la 6,3 euro, fără TVA, şi poate fi supus indexării la data de 01 martie a fiecărui an cu rata de creştere a salariului mediu net din anul anterior”, susţine Comisia de Prognoză.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.