Ciuperci care produc motorină

O echipă de cercetători americani a descoperit un tip de ciupercă ce poate produce motorină ...

Ciuperci care produc motorină Ciuperci care produc motorină

Ciuperca a fost găsită într-un tip de copaci din pădurea Patagoniană, acolo unde în mod natural ar fi capabilă să producă motorină. Denumită Gliocladium roseum, ciuperca este acum sub studiul intens al celor de la Universitatea Yale pentru a găsi o metodă de a o pune la lucru. Dar se pare că mai este mult până când vor ajunge la acel punct.

Ciuperca, botezata Gliocladium roseum, are proprietatea de a sintetiza, hranita fiind cu celuloza, diferite molecule formate din hidrogen si carbon care se gasesc in si in motorina, drept pentru care ar putea deveni cea mai buna sursa de bio-combustibil cunoscuta. Carburantul produs a fost numit “myco-diesel”, primul element de compunere al acestui cuvant insemnand "ciuperca".

Gliocladium roseum se dezvolta in lemnul copacilor Ulmo din padurea tropicala din Patagonia. Multi microbi produc hidrocarburi, iar ciupercile care cresc in lemn pot produce o varietate de compusi potential explozibili. In padurea tropicala, g. roseum produce molecule complexe de hidrocarburi si alte molecule biologice, insa cand cercetatorii de la Universitatea Montana au crescut-o in laborator, s-a descoperit ca poate produce un amestec combustibil si mai asemanator motorinei.

Spre deosebire de modalitatea clasica de a produce combustibil ecologic, care implica procesarea materiilor prime pentru a putea fi transformate in compusi utili, g.roseum poate crea "myco-diesel" direct din celuloza, principala componenta a plantelor si hartiei. Ceea ce inseamna ca prin folosirea ciupercii proaspat descoperite se poate renunta la o etapa costisitoare a procesului de productie.

Profesorul Gary Strobel, de la Universitatea Statului Montana, a reamintit ca “teoria general acceptata este ca titeiul, folosit pentru producerea motorinei, este format din ramasite de plante si animale moarte care au fost expuse la temperaturi si presiuni inalte, timp de milioane de ani. `'Daca ciuperci ca aceasta (g. roseum – n.r.) produc myco-diesel peste tot in padurea tropicala, inseamna ca ar fi putut sa contribuie la formarea hidrocarburilor de origine fosila.”

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.