Colaborare BMW-Mercedes, componente comune

Concernul BMW îşi propune să înregistreze economii de 4 miliarde de euro până în 2012, în urma unui parteneriat cu Mercedes Benz. Înainte ca fanii celor două mărci să înceapă un nou război, să vedem mai în detaliu despre ce este vorba.

Colaborare BMW-Mercedes, componente comune Colaborare BMW-Mercedes, componente comune

Într-un interviu desfăşurat la Munchen, Herbert Diess, directorul de achiziţii BMW, a declarat că BMW şi Mercedes au demarat în urmă cu câteva luni discuţii referitor la un parteneriat.

Acest parteneriat ar trebui să ajute ambele companii să îşi scadă cheltuielile cu 100 de milioane euro pe an, până în 2012, prin punerea în comun a unor componente şi subansamble.

Atenţie, vorbim despre lucruri care nu vor fi vizibile în interiorul sau exteriorul maşinii, astfel încât modelele celor două mărci îşi vor păstra individualismul şi, de ce nu, imaginea de rivalitate acerbă. Ca mici exemple, BMW şi Mercedes vor apela la acelaşi furnizor pentru modulele de aer condiţionat sau pentru motoraşele geamurilor electrice, dar numărul componentelor puse în comun va fi mai mare.

Rezultatele grupului BMW pe primul trimestru din 2010 au depăşit estimările analiştilor, profitul companiei cifrându-se la 324 milioane de euro, faţă de numai 246, cât era preconizat.

Astfel, bavarezii încearcă să găsească soluţii cât mai eficiente pentru creşterea profitabilităţii şi pe viitor, mai ales că Audi şi-a anunţat ambiţiosul obiectiv de a deveni cel mai mare producător premium până în 2015 - poziţie deţinută, deocamdată, de BMW.

Pe de altă parte, Mercedes intenţionează să atace foarte serios segmentul maşinilor electrice, graţie noului parteneriat cu Renault. Şi cei de la BMW au planuri mari, până în 2013 dorind să aibă în catalog câteva modele cu propulsie electrică BMW şi Mini.

BMW doreşte să obţină profit şi din altă direcţie: vânzarea de tehnologie către alte companii - de exemplu, lucrează îndeaproape cu furnizorii pentru producerea unei noi generaţii a sistemului start/stop. Bineînţeles, colaborarea între BMW şi Mercedes va fi foarte limitată, pentru a păstra o competitivitate cât mai ridicată.

Atât BMW, cât şi Mercedes fac eforturi pentru a reduce costurile de fabricare a componentelor, relocând producţia în ţările unde vânzările sunt foarte mari. De exemplu, pentru maşinile produse în China, BMW a ajuns să folosească 40% dintre componente produse pe plan local, exemplu urmat şi de Mercedes.

Prin urmare, BMW şi Mercedes se aliniază noilor tendinţe dictate de globalizare şi reducere drastică a costurilor. Deocamdată, nu pare posibilă situaţia folosirii unor platforme comune... dar nu se ştie cum se va schimba situaţia după 2015.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.