Conceptul Volvo S60 Polestar intră în producţie limitată

Suedezii de la Volvo au luat jurnaliştii auto pe nepregătite când au prezentat conceptul S60 Polestar Performance, care are sub capotă nu mai puţin de 508 CP şi 572 Nm. Asta a fost în 2012, iar acum Volvo a hotărât că acest concept merită să fie savurat de mai multă lume şi îl va produce într-o serie limitată.

Conceptul Volvo S60 Polestar intră în producţie limitată Conceptul Volvo S60 Polestar intră în producţie limitată

Conceptul sportiv Volvo S60 Polestar Performance a fost creat în 2012 de către suedezii de la Volvo în colaborare cu Polestar, partenerul oficial al producătorului suedez pentru curse. Atunci, cele două companii au spus că, la un moment dat, conceptul cu 508 CP şi 572 Nm va vedea lumina zilei ca o maşină de serie, spre bucuria pasionaţilor fostelor modele din gama R de la Volvo.

Iar acum, vorbele au devenit realitate, fiindcă Volvo S60 Polestar Performance va deveni o maşină de serie, însă nu fără a face câteva precizări. Mai exact, este vorba despre un proiect pilot, care se va desfăşura exclusiv pentru piaţa auto din Australia.

Mai mult, în timp ce conceptul avea 508 CP, modelul care va fi produs într-un număr limitat de exemplare va avea parte de un motor pe benzină de 3,0 litri care produce 345 CP şi peste 500 Nm.

Puterea este transferată către toate cele patru roţi prin intermediul unei cutii de viteze automate cu şase trepte şi a unui sistem de tracţiune integrală modificat pentru a trimite mai mult cuplu către puntea din spate.

Potrivit Volvo, S60 Polestar Performance face sprintul de la zero până la 100 km/h în 4,9 secunde şi are o viteză maximă limitată la 250 km/h.

„Am luat cele mai bune părţi ale unui S60 T6 şi ale conceptului S60 Polestar Performance şi am creat un vehicul care îţi pune zâmbetul pe buze atunci când îl conduci pe drumul tău preferat. În acelaşi timp, e mai mult decât capabil pentru condusul zilnic”, a spus Robert Fahlgren, pilot Volvo Polestar Racing.

La exterior, maşina de serie a primit un kit aerodinamic modificat, care include un splitter în faţă şi un eleron şi difuzor de aer în spate. Suspensia are arcuri noi şi amortizoare Öhlins, iar frânele au fost şi ele îmbunătăţite prin montarea unor plăcuţe de frână performante.

Ce spuneţi? Aţi vrea ca Volvo să vândă S60 Polestar şi în România?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.