Conectarea smartphone-ului la maşină va fi standardizată

Câţiva producători de maşini şi de telefoane şi-au unit forţele, dând naştere primului consorţiu Car Connectivity, care îşi propune crearea unei platforme standardizare de conectare a telefoanelor smartphone la sistemul multimedia al maşinii.

Conectarea smartphone-ului la maşină va fi standardizată Conectarea smartphone-ului la maşină va fi standardizată

Din "tabăra" constructorilor de maşini fac parte, pentru moment, Daimler, General Motors, Honda, Hyundai, Toyota şi Volkswagen, în timp ce, dintre marile companii din domeniul telecomunicaţiilor, s-au înscris în acest "Car Connectivity Consortium" LG, Samsung şi Nokia.

Până acum. Însă, în câteva săptămâni, este de aşteptat ca şi alte branduri să se alăture acestui consorţiu, Alpine şi Panasonic reprezentând, deocamdată, companiile din domeniul furnizării de echipamente multimedia şi audio. Bineînţeles, nu puteau lipsi companiile care dezvoltă software şi aplicaţii, cum ar fi Apple şi Google.

Prin "Car Connectivity Consortium", toate aceste firme îşi propun crearea unei platforme standardizate, care să elimine diferenţele majore între diversele tipuri de conectivitate şi dispozitive de la bordul maşinilor, astfel încât utilizatorilor să le fie cât mai uşor să-şi folosească smartphone-urile la bordul maşinii.

La bază stă, totuşi, ideea unei siguranţe mult mai mari în timpul condusului, astfel încât atenţia să fie cât mai puţin distrasă de folosirea aplicaţiilor de pe telefoanele mobile sau, mai nou, navigarea pe internet ori selectarea muzicii favorite.

Accentul este pus pe folosirea sistemelor hands-free şi pe uşurinţa înţelegerii şi utilizării comenzilor. În discuţie este şi concentrarea tuturor celor implicaţi pe dezvoltarea şi îmbunătăţirea tehnologiilor de conectivitate prin USB, WLAN sau Bluetooth, precum şi a dispozitivelor de încărcare a bateriilor prin wireless.

Un efect important ar putea fi schimbarea decisivă a domeniului sistemelor de navigaţie şi a sistemelor multimedia convenţionale. De exemplu, un sistem de navigaţie complex sau un sistem audio performant costă chiar şi mii de euro, în timp ce o aplicaţie GPS de pe un smartphone costă doar câteva zeci de euro, iar integrarea unor displayuri gen iPad în maşină se cifrează la doar câteva sute de euro.

Este clar că, mai devreme sau mai târziu, business-ul firmelor din domeniul echipamentelor audio şi multimedia va suferi modificări drastice, mai ales că, recent, un studiu american a indicat că preţurile acestor sisteme vor creşte, din cauza creşterii preţurilor la materialele din componenţa lor, în special aluminiul şi cuprul, dar şi a efectului cutremurului din Japonia, mulţi furnizori de subansamble electronice sistându-şi activitatea.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.