Copia chinezească a lui Range Rover Evoque a fost lansată lângă… Range Rover Evoque

Britanicii de la Land Rover (cu influenţe indiene, da, ştiu) au lansat la Salonul Auto Guangzhou din China varianta locală a crossoverului compact Evoque. Şi ştii ce s-a mai lansat la salonul auto asiatic? Copia chinezească a lui Range Rover Evoque, denumită neinspirat Landwind X7.

Copia chinezească a lui Range Rover Evoque a fost lansată lângă… Range Rover Evoque Copia chinezească a lui Range Rover Evoque a fost lansată lângă… Range Rover Evoque

Land Rover a prezentat la Salonul Auto Guangzhou din China versiunea locală a crossoverului compact Evoque, construită în colaborare cu compania chineză Chery. Totul bine şi frumos până aici, fiindcă orice producător străin care vrea să construiască maşini în China trebuie să o facă prin intermediul unui joint venture cu o companie locală.

Povestea ediţiei din acest an a salonului auto chinez devine interesantă când intră în scenă modelul numit Landwind X7. Lăsând la o parte numele, care pare să fi fost ales de un consiliu care vorbeşte engleză cu ajutorul unei versiuni piratate de Google translate, chestia asta pe patru roţi nu e altceva decât o copie neruşinată a crossoverului european Range Rover Evoque.

Şi, ca şi cum nu ar fi fost suficient de nesimţită copierea modelului britanic, noul Landwind X7 a fost lansat la acelaşi salon auto la care a debutat ediţia locală a Evoque-ului. Iar acum te întreb sincer: tu ce ai cumpăra dacă ai şti că modelul copiat costă 22.000 de dolari, iar cel original costă 63.000 de dolari?

Normal, şefii Land Rover sunt cât se poate de nervoşi din cauza asemănărilor evidente dintre cele două modele. „Faptul că acest gen de copiere se întâmplă încontinuu în China e foarte dezamăgitor. În mod simplu, nu e ceva ce ar trebui să se întâmple”, a declarat Dr. Ralf Speth, şeful Land Rover, pentru Autocar.

Măcar interiorul e din alt film

Sub capotă, „vântul de pământ” din China ascunde un propulsor de 2,0 litri provenit de la Mitsubishi, care dezvoltă 190 CP şi 250 Nm. Cât despre transmisii, clienţii care nu vor să dea trei ori mai mulţi bani pe varianta adevărată a Evoque-ului pot să aleagă între o manuală cu şase trepte şi o automată cu opt trepte.

Poze via IndianAutosBlog

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.