”Costumul care simulează somnul” arată cum şoferii obosiţi pot fi la fel de periculoşi precum cei aflaţi sub influenţa alcoolului

”Costumul care simulează somnul” arată cum şoferii obosiţi pot fi la fel de periculoşi precum cei aflaţi sub influenţa alcoolului

Autor: Marius Vişan acum 1 an Știri

Oboseala reprezintă un factor major în cazul a 1 din 5 accidente rutiere şi, potrivit experţilor, lipsa somnului pe perioade mai mari de 18 ore poate afecta abilităţile până la un nivel comparabil cu depăşirea limitei acceptate pentru consumul de alcool în multe ţări.

Ford a creat “Costumul care simulează somnul”, ce le permite celor care îl testează să experimenteze efectul debilitant pe care îl poate avea oboseala. Accidentele rutiere reprezintă principala cauză de deces în rândul tinerilor, iar compania va integra un exerciţiu de testare a Costumului în cadrul programului gratuit Driving Skills for Life, prin care
sunt instruiţi tinerii şoferi între 18 şi 24 de ani.

Costumul are în componenţă o pereche de ochelari speciali care simulează epuizarea extremă, inclusiv „micro-somnuri” – un răspuns incontrolabil la oboseală. „Micro-somnul” poate avea ca rezultat şofatul „în orb” pe o perioadă de 10 secunde sau mai mult, câteodată cu ochii deschişi, timp în care este posibil ca maşina să parcurgă sute de metri.

Este posibil ca şoferul să nici nu îşi dea seama ulterior că s-a întâmplat acest lucru. Conectaţi la un telefon inteligent, ochelarii pot fi setaţi să simuleze pauze de activitate ale creierului în timpul cărora şoferul nu va vedea efectiv nimic înaintea sa timp de jumătate de secundă.

Perioadele de „orbire” cresc apoi treptat până la 10 secunde. Ochelarii fac parte dintrun costum care include şi o cască, vestă şi benzi special concepute pentru braţe şi glezne – cu o greutate totală de peste 18 kilograme. Efectul general oferă o perspectivă asupra gradului în care şoferii obosiţi sunt afectaţi de acest fenomen. 

Ce ar trebui să faceţi dacă aveţi impresia că sunteţi prea obosit pentru a conduce? 
– Opriţi pe dreapta cât mai repede în condiţii de siguranţă.
– Consumaţi o băutură care conţine cafeină şi dormiţi cel puţin 20 de minute.


 



Comentarii
Inchide