Cum a pierdut România 500 de milioane de euro din banii Mercedes Benz

La începutul lunii mai România a pierdut o...

Cum a pierdut România 500 de milioane de euro din banii Mercedes Benz Cum a pierdut România 500 de milioane de euro din banii Mercedes Benz

 


La începutul lunii mai România a pierdut o investiţie de jumătate de miliard de euro a grupului german Daimler, germanii alegând Polonia în defavoarea ţării noastre. Motivul principal pentru care am fost refuzaţi fiind infrastructa slabă, a declarat, miercuri, vicepremierul Costin Borc, scrie Digi24.ro.

„Cei de la Daimler voiau ca piesele să ajungă în 17 ore la poarta fabricii din Bremen. Din această cauză, Sebeş nu s-a putut califica”, a spus Borc citat de Digi24.ro.

Deşi motivele care au dus la pierderea investiţiei Daimler sunt destul de clare, vicepremierul este de părere că: „Nu infrastructura este problema principală pentru industria auto, ci forţa de muncă. Trebuie să ne ocupăm de calificarea forţei de muncă şi de păstrarea specialiştilor în ţară”.

Pierderea investiţiei de 500 mil. euro într-o nouă uzină de motoare în favoarea Poloniei este considerată a fi unul dintre cele mai mari sau poate chiar cel mai mare eşec al României din ultimii ani, în con­textul în care aceasta ar fi însemnat 1.500 de noi locuri de muncă şi exporturi anuale de peste 1 mld. euro. 

Polonezii se lăudau deja cu o săptămâna înainte ca veştile oficiale să ajungă la noi cu faptul că Mercedes-Benz va investi într-o uzină la ei în ţară. Noua fabrică va crea câteva sute de locuri de muncă şi va fi construită în oraşul Jawor, din Silezia Inferioară, urmând ca aici să se producă motoare pe benzină şi diesel pentru automobilele Mercedes-Benz.


Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.