Cum ar fi arătat noul Saab 9-3 dacă firma suedeză nu ar fi intrat în faliment

Britanicii de la Autocar au publicat un set de imagini cu maşina care ar fi înlocuit modelul Saab 9-3, dacă firma auto suedeză nu ar fi intrat în faliment în luna decembrie 2011.

Cum ar fi arătat noul Saab 9-3 dacă firma suedeză nu ar fi intrat în faliment Cum ar fi arătat noul Saab 9-3 dacă firma suedeză nu ar fi intrat în faliment

Un set de Imagini publicate de britanicii de la Autocar ne dezvăluie cum ar fi arătat înlocuitorul modelului Saab 9-3 dacă firma auto suedeză nu ar fi intrat în faliment în luna decembrie 2011.

Sub denumirea internă Project 540, maşina a fost bazată pe noua platformă Phoenix dezvoltată de suedezii de la Saab şi ar fi trebuit să fie prezentată în premieră mondială în 2012, alături de o nouă versiune decapotabilă a unui alt model Saab.

Modelul a fost desenat de americanul Jason Castriota care, aşa cum ne arată imaginile, s-a inspirat din clasicul Saab 900 pentru partea din spate a maşinii, în timp ce partea frontală aduce a Audi A5, iar motivul pentru acest design vine chiar de la echipa de cercetare a celor de la Saab, care a spus că potenţialii clienţi ai noului model ar fi putut veni din tabăra simpatizanţilor Audi.

Noul Saab 9-3 ar fi avut o lungime de 4,5 metri şi un motor de 1,6 litri de provenienţă BMW, modificat de suedezi, împreună cu un sistem stop/start şi un sistem de regenerare a energiei de frânare. BMW a anunţat că va furniza motoare către Saab în toamna lui 2010, iar prima versiune a noului 9-3 ar fi avut aproximativ 200 CP.

Platforma Phoenix a fost dezvoltată pentru a putea fi modificată uşor de-a lungul generaţiilor viitoare ale modelelor Saab şi a fost bazată pe tehnica „interfeţelor comune pentru componente”, începută de producătorul de camioane Scania. De altfel, ce de la Scania au lucrat împreună cu inginerii Saab la platforma Phoenix, care a fost gândită pentru a sta la baza unui nou model 9-5, lung de cinci metri, şi a unei limuzine de 5,2 metri pentru pieţele asiatice.

Surse din interiorul companiei au declarat pentru Autocar că următoarea prioritate, după lansarea noului 9-3, ar fi fost înlocuirea modelului 9-5 cu un model bazat tot pe platforma Phoenix.

Compania suedeză Saab a fost cumpărată în 2000 de către General Motors, după care a fost vândută către constructorul olandez de supermaşini Spyker în anul 2010. În decembrie 2010, Saab a intrat în faliment, iar în vara lui 2012 a fost cumpărată de un joint-venture chinezo-japonez, care a anunţat că va construi, din 2013, un vehicul electric bazat pe ultima generaţie a modelului 9-3.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.