Cum influenţează eticheta UE pentru anvelope decizia de cumpărare a clienţilor

La un an de la introducerea etichetei UE pentru anvelope, oficialii Uniunii Europene ne arată prin câteva statistici care sunt efectele noii legi asupra clienţilor europeni - practic, iată ce contează cel mai mult pentru cumpărătorii de cauciucuri care beneficiază de ”EU Tire Label”.

Cum influenţează eticheta UE pentru anvelope decizia de cumpărare a clienţilor Cum influenţează eticheta UE pentru anvelope decizia de cumpărare a clienţilor

Acum un an, la 1 noiembrie 2012 a intrat în vigoare o nouă lege: orice anvelopă vândută în ţările din UE trebuie să fie însoţită de o etichetă specială, care trebuie să evidenţieze trei criterii principale: rezistenţa la rulare (care influenţează în primul rând consumul), aderenţa pe carosabil umed (care ţine în principal de siguranţă) şi nivelul zgomotului exterior (care are efecte directe asupra confortului).

Timp de un an de zile, compania de cercetare IPSOS MarketQuest a realizat un studiu amplu în şase dintre cele mai mari ţări europene (Germania, Franţa, Marea Britanie, Italia, Polonia şi Spania), pentru ca oficialii UE să-şi facă o idee clară despre efectele acestei legi şi dacă implementarea ei a avut sau nu succes.

Conform statisticilor, 71% dintre cumpărători au folosit informaţiile de pe etichetă când au deci să cumpere anvelope, iar 54% dintre dealerii de anvelope consideră că această etichetă este utilă. Sunt valori bune dacă ne gândim că a trecut doar un an de la implementarea acestei legi, însă oficialii UE consideră că e nevoie de eforturi mai mari pentru ca publicul şi vânzătorii să înţeleagă de ce a fost impusă această etichetă.

În ce priveşte decizia de cumpărare pentru autoturisme, fie că vorbim de persoane fizice, fie de firme, 52% dintre clienţi consideră aderenţa pe carosabil umed drept cel mai important criteriu pentru pneurile noi. Următorul criteriu ca importanţă este considerat rezistenţa la rulare (47% dintre clienţi), în timp ce zgomotul exterior e important pentru doar 41% dintre clienţi.

Studiul a luat în considerare şi aproape 500 de flote de vehicule comerciale, care reprezintă un procent foarte important din clienţii de anvelope noi. Doar 54%, deci puţin peste jumătate, consideră utilă această etichetă de anvelope, iar din aceste firme un procent de 66% pun accentul pe criteriul ţinând de rezistenţa la rulare, care influenţează costurile ţinând de consum şi durabilitate.

Studiul va continua şi în următorii ani, comisarul european Malcolm Harbour declarându-se mulţumit de succesul de până acum al etichetei de anvelope. Totuşi, el a mai spus că legislaţia în acest domeniu urmează să primească modificări în 2016, menite a-i ajuta mai mult pe clienţii de anvelope noi să facă o alegere cât mai bună pentru nevoile lor.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.