Dacia a intrat în topul granzilor

Este cea mai mare reuşită a constructorului român

Dacia a intrat în topul granzilor Dacia a intrat în topul granzilor

Automobile Dacia a devenit pentru prima oară cea mai mare companie din Europa de Sud-Est, cu venituri de 4,2 miliarde euro, devansând OMV Petrom (4,1 miliarde euro), care era lider de şase ani, potrivit unui clasament al celor mai mari 100 de companii din regiune realizat de SeeNews din Bulgaria.

Pe locul al treilea în clasament se află Lukoil Neftochim Burgas (Bulgaria), cu venituri de 3,3 miliarde de euro în 2014.

Între primele 10 poziţii ale clasamentului, România figurează cu cinci mari companii, respectiv cu Automobile Dacia, OMV Petrom, OMV Petrom Marketing (locul 6, cu venituri de 3,2 miliarde euro), Rompetrol Rafinare (locul 7, venituri de 3 miliarde euro), Rompetrol Downstream (locul 10, venituri de 2,1 miliarde euro).

România este reprezentată de 53 de companii în topul regional al celor mai mari 100 de companii, fiind cea mai mare piaţă din regiune.

Kaufland Romania ocupă locul 11, fiind astfel cel mai mare retailer din Europa de Sud-Est.

Autorii studiului au explicat că pentru prima oară de când SeeNews a început să publice Top 100, în urmă cu opt ani, liderul nu este o companie petrolieră, ci un producător din industria auto, Dacia, parte a grupului francez Renault.

Studiul include zece pieţe din Europa de Sud-Est, respectiv Albania, Bosnia şi Herzegovina, Bulgaria, Croaţia, Macedonia, Moldova, Muntenegru, România, Serbia şi Slovenia.

SeeNews notează faptul că creşterea economică din regiune rămâne lentă, limitată de nivelul scăzut al consumului şi al investiţiilor companiilor. Faptul este reflectat de rezultatele raportate de companiile incluse în clasament. Veniturile cumulate ale acestora, de 100,6 miliarde de euro, sunt sub nivelul de 104 miliarde de euro consemnat de companiile incluse în topul anului trecut. Mai mult, profitul net combinat al celor mai mari 100 de companii din regiune a scăzut la 2,3 miliarde de euro, de la 2,6 miliarde de euro.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.