Dacia nu reuşeşte să susţină grupul Renault

Vânzările Dacia au crescut în primele patru luni ale anului cu 0,7%, la 63.826 de unităţi, de la 63.369 de vehicule în primele luni ale lui 2006, în timp ce vânzările grupului Renault au scăzut, în aceeaşi perioadă, cu 4,1%, la 806.004 unităţi, de la 840.607 unităţi, anul trecut.

Dacia nu reuşeşte să susţină grupul Renault Dacia nu reuşeşte să susţină grupul Renault

Vânzările de automobile Dacia au urcat în perioada menţionată cu 3,3%, la 60.838 de unităţi, de la 58.909 în urmă cu un an, se menţionează în raportul grupului francez, care deţine uzina auto de la Piteşti. Numărul de unităţi LCV comercializate a coborât însă în aceeaşi perioadă cu 33%, la 2.988, de la 4.460 unităţi în urmă cu un an. Vânzările totale au urcat în aprilie cu 9,6%, la 18.365 de unităţi, de la 16.751 de unităţi în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Dacia a comercializat în aprilie 17.151 de automobile, în creştere cu 9,1%, de la 15.725 de unităţi în urmă cu un an. Numărul de vehicule comerciale vândute a crescut cu 18,3%, la 1.214 unităţi, de la 1.026 unităţi în aprilie 2006. Vânzările consemnate de Dacia în Europa au crescut cu 60% în luna aprilie, în raport cu luna similară din 2006, ca urmare a succesului consemnat de Logan MCV, pe lângă modelul sedan.

La nivelul grupului Renault însa, vânzările totale au scăzut. Numărul de automobile comercializate de grup, în primele patru luni ale anului, a fost de 673.063, mai mic cu 4,8% în termeni anuali. În cazul vehiculelor comerciale, vânzările au coborât cu 0,5%, la 132.941 unităţi, de la 133.645 unităţi în urmă cu un an.

Vânzările din luna aprilie ale producătorului francez au continuat tendinţa descendentă din primele luni ale anului, cu un declin de 4,8% faţă de luna corespunzătoare din 2006. Numărul de unităţi vândute în aprilie a fost de 208.578, faţă de 219.175 unităţi comercializate în urmă cu un an. Renault a vândut în perioada menţionată 175.900 de automobile, în scădere cu 5,5%, de la 186.184 unităţi în aprilie 2006.

Compania a comercializat 32.678 de vehicule comerciale, cu 0,9% mai puţine faţă de perioada similară a anului trecut. Cel mai important declin al vânzărilor, în primele patru luni, a fost consemnat în Europa, respectiv 8,9%, cu un maxim de 10,2% pe piaţa franceză. Cumpărătorii europeni aşteaptă, potrivit companiei, lansarea unor noi modele, cum este Twingo, care a fost prezentat în luna martie şi care va fi comercializat de la 15 iunie în Franţa, Slovenia şi Italia.

Pe piaţa din Rusia, vânzările au crescut în aprilie cu 77%, în special ca urmare a succesului înregistrat de automobilul Logan, dar şi de alte modele. Un nivel record al vânzărilor a fost consemnat în Algeria, cu o creştere de 80,3% faţă de aprilie 2006. În America Latină, numărul de unităţi vândute în aprilie a fost mai mare cu 24,7%, iar avansul consemnat de la începutul anului a fost de 27%. La nivelul Euromed, regiune care reuneşte Bulgaria, România, Republica Moldovă, Comunitatea Statelor Independente, Turcia, precum şi Algeria, Maroc şi Tunisia, vânzările au crescut în primele patru luni cu 5,5%, la 114.880 unităţi.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.