Dacia va fi contracarată de Volkswagen din 2014, printr-o marcă low-cost surpriză

Oficialii Volkswagen dau din nou apă la moară zvonurilor ţinând de planurile VAG de a produce maşini low-cost, anunţând că vor să intre fără menajamente peste Dacia începând cu 2014. Totuşi, cum se vor numi maşinile VW low-cost?

Dacia va fi contracarată de Volkswagen din 2014, printr-o marcă low-cost surpriză Dacia va fi contracarată de Volkswagen din 2014, printr-o marcă low-cost surpriză

În acest moment, marca sub care vor fi vândute maşinile VW low-cost rămâne cea mai mare necunoscută, dar oficialii VAG au fost destul de clari în această privinţă: maşinile care vor rivaliza în principal cu Dacia nu vor purta sigla VW - deşi credem că n-ar fi exclus ca, după modelul ”by Renault”, să vedem un logo ”Made by VW”.

Pentru moment, informaţiile despre noua marcă low-cost sunt extrem de puţine, aşa că suntem în domeniul speculaţiilor şi zvonurilor mai mult sau mai puţin credibile. Asta până la anul, când VAG va face publice mai mult detalii despre noua marcă low-cost, care va fi lansată în 2014 pe pieţele din Asia (China şi India, în primul rând), America Latină, dar şi Europa de Est sau Africa.

Conform unor surse din Germania, VW se pare că ar avea în plan o gamă compusă din 3 modele bazate pe aceeaşi platformă tehnică, dar având dimensiuni diferite: un sedan cu portbagaj mare, un break spaţios, precum şi un monovolum cu până la 7 locuri. N-ar fi exclus un crossover, care să rivalizeze cu Duster.

Preţul de bază vehiculat pentru noile modele low-cost VW este foarte tentant, de numai 6.000 euro. Cât despre tehnologie, este foarte posibil ca grupul german să utilizeze platforma tehnică a urmaşului venerabilului VW Santana, adică o platformă derivată din cea a recentei Skoda Rapid. În plus, designul noilor modele va fi nepretenţios, ceea ce va însemna reduceri de costuri la capitolul utilaje.

Un lucru interesant este că oficialii VW au declarat că acest program (după unele zvonuri denumit intern Project Budget Car 2015) este pe listă de câţiva ani deja, dar o decizie clară a fost amânată până acum. Din moment ce criza s-a dovedit de bun augur pentru o marcă low-cost precum Dacia, este normal ca VW să se grăbească să prindă acest tren - mai ales în condiţiile în care vânzările grupului VAG sunt pe un trend foarte bun, faţă de concurenţă.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.