Die another day: Land Rover Defender, reîmprospătat la 30 de ani

Land Rover Defender a fost vândut din 1983 până în prezent sub aceeaşi formă. De-a lungul timpului, maşina a primit numeroase modificări minore ale exteriorului, interiorului şi motorului, însă, în esenţă, un Land Rover Defender produs astăzi e la fel ca unul produs acum 29 de ani. Pentru modelul 2013, cei de la Land Rover au pregătit, din nou, o reîmprospătare minoră a Defender-ului, însă de această dată are o însemnătate simbolică mai ridicată. Anul viitor se vor sărbători 30 de ani de când Land Rover Defender se află pe piaţă.

Die another day: Land Rover Defender, reîmprospătat la 30 de ani Die another day: Land Rover Defender, reîmprospătat la 30 de ani

Modificările aduse bătrânului Defender pentru 2013 se rezumă în principal la un sistem audio îmbunătăţit, scaune noi pentru pasagerii din faţă şi o gamă de culori îmbogăţită cu două nuanţe pentru caroserie şi patru nuanţe pentru plafon.

În echiparea standard, sistemul audio disponibil pe Defender include un CD player cu conectivitate USB, intrare auxiliară şi patru difuzoare de 50 W. Dacă nu vi se pare suficient, pe lista de echipamente opţionale se află un CD player cu conectivitate bluetooth, boxe Alpine cu diametrul de 10 centimetri în locul celor standard şi un subwoofer de 150 W, tot de la Alpine.

Land Rover Defender 2013

Motorul diesel de 2.4 litri care-i dădea viaţă Defender-ului a fost înlocuit cu unul de 2.2 litri EURO 5 care dezvoltă 122 de cai putere şi un cuplu maxim de 360 Nm. Ajutat de o cutie de viteze manuală cu şase trepte, dinozaurul cu caroserie din aluminiu ajunge până la o viteză maximă de 144 km/h, în timp ce sprintul de la zero până la 100 km/h e gata în 14,7 secunde. Decent pentru o maşină care a fost proiectată acum 30 de ani şi care îşi are rădăcinile în primul Land Rover, produs în 1948. Oricum, performanţele în teren accidentat rămân la fel de bune.

Land Rover Defender 2013 va disponibil, la fel ca până acum, în trei variante de ampatament - 90, 110 şi 130 - şi 14 variante de caroserie, de la pick-up cabrio la double cab. Preţurile vor începe de la 28.000 de euro, iar primele exemplare vor fi puse în vânzare până la sfârşitul acestei luni.

Land Rover Defender 2013 spate

Land Rover Defender se află în producţie încă din 1983, însă partea tehnică este extrem de asemănătoare cu cea a primelor modele Land Rover, construite în 1948 şi denumite Series I. Defenderul nu va mai avea viaţă lungă, însă. În 2015, un alt model îi va lua locul, din cauză că nu va mai respecta legislaţia europeană privind siguranţa maşinilor noi.

Land Rover Defender 2013 interior

Cei de la Land Rover ne-au arătat deja cum ar putea arăta viitorul Defender prin conceptul DC100 prezentat în 2011 la salonul auto de la Frankfurt.

Ce credeţi, ce cale de design ar trebui să aleagă cei de la Land Rover pentru viitorul Defender?

 
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.