Dieselul "câştigă" teren pe final de an, în România, iar maşinile electrice şi hibride continuă tendinţa de creştere

Autoturismele “verzi“ (electrice şi hibride) continuă tendinţa începută în urma cu 2 ani

Dieselul "câştigă" teren pe final de an, în România, iar maşinile electrice şi hibride continuă tendinţa de creştere Dieselul "câştigă" teren pe final de an, în România, iar maşinile electrice şi hibride continuă tendinţa de creştere

Motoarele diesel au urcat în topul preferinţelor clienţilor de pe piaţa auto locală în luna noiembrie, la o pondere de 31,7%, faţă de 28,4% în octombrie, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Pe de altă parte, autoturismele echipate cu motoare pe benzină continuă să fie majoritare, însă, pe ansamblul celor 11 luni din 2018, ajung la o pondere de 61,9% din total, cu 10,4 puncte procentuale mai mult comparativ cu ponderea pe care o aveau după aceeaşi perioadă din 2017 – de 51,5%. Dintre primele cele mai vândute 10 mărci / modele, 6 mărci şi respectiv 8 modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări pe benzină egală sau peste această medie (61,9%).

Pe de altă parte, autoturismele “verzi“ (electrice şi hibride) continuă tendinţa începută în urma cu 2 ani, prezentând un interes tot mai ridicat, atât pentru persoanele fizice, cât şi pentru cele juridice, aceasta şi datorită stimulentelor acordate prin Programele “Rabla” (hibride) şi “Rabla Plus” (electrice şi hibride plug-in). Ca urmare, după primele 11 luni din 2018, această categorie de autoturisme are o pondere de 2,8% din total, superioară celei de anul trecut (doar 2,0%).

Chiar dacă volumele sunt încă destul de mici (în raport cu celelalte două categorii de combustibili), creşterea înregistrată în acest an pe segmentul celor electrice (integral electrice şi cele plug-in) este una semnificativă , de 124,1% (847 unităţi în 2018 faţă de doar 378 unităţi în 2017 adică, de cca. 2,2 ori mai multe comparativ cu 2017), în timp ce, pentru cele hibride, care au şi un volum mai mare (3.169 unităţi în 2018, faţă de 1.980 unităţi în 2017), se înregistrează o creştere de Ă60,1%.

Citeşte continuarea în Ziarul Financiar

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.