Dieter Zetsche, fostul şef Daimler, nu crede că motorul unei maşini mai contează azi

Maşinile au ajuns azi bunuri de larg consum, iar caracteristicile acestora nu mai sunt atât de importante pentru cumpărători. Este părerea fostului şef al Daimler, Dieter Zetsche, exprimată într-un interviu Top Gear. Acesta a dat ca exemplu succesul Clasei A, ale cărei vânzări s-au dublat după încheierea parteneriatului cu Renault.

Dieter Zetsche, fostul şef Daimler, nu crede că motorul unei maşini mai contează azi Dieter Zetsche, fostul şef Daimler, nu crede că motorul unei maşini mai contează azi

Dieter Zetsche, până de curând şef al Daimler, a declarat într-un interviu pentru Top Gear că motorizările nu mai au acelaşi potenţial de a face diferenţa, cel puţin nu pentru cea mai mare parte acumpărătorilor de maşini. Tocmai de aceea producătorii auto încheie parteneriate de succes pentru a împărţi costurile de dezvoltare. Este un trend vizibil nu numai în cazul motorizărilor, ci şi în alte privinţe, de la soluţii tehnice la platforme comune şi chiar la produsul finit.

”Am dezvoltat motorizări în parteneriat cu Renault şi am dublat vânzările Clasei A. Motorul nu mai reprezintă aşa demult un factor diferenţiator - poate pentru voi (jurnaliştii - n.r.), dar nu şi pentru cei mai mulţi cumpărători. Nici conducerea autonoomă de nivel 3 nu este, nici serviciile de mobilitate. Prin urmare, cooperăm în toate aceste domenii”. Totuşi, Zetsche nu vrea să se înţeleagă că Mercedes produce bunuri de larg consum pentru care oferă un marketing convingător. ”Un Mercedes este un Mercedes”, spune germanul.

Referindu-se la electromobilitate, Dieter Zetsche consideră că maşinile electrice reprezintă viitorul, cel puţin pe termen mediu. Totuşi, pentru o adoptare pe scară largă a acestora,trenuie îndeplinite mai întâi anumite condiţii.

”Mai întâi, clienţilor trebuie să le placă maşinilie noastre. Apoi, trebuie să le putem produce profitabil la un nivel de preţ pe careclienţii şi-l pot permite. Cel puţin o perioadă, electromobilitatea nu va fi ieftină, dar în curând diferenţa de preţ se va reduce, chiar şi în cazul unei maşini compacte (cum ar fi EQA). Nu va fi simplu, dar sunt încrezător”, a adăugat Zetsche.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.