Două maşini au reprezentat 83% din producţia auto record din România

Apetitul europenilor pentru SUV-uri a majorat producţia modelului Duster şi a ţinut ocupată uzina Ford de la Craiova, astfel încât Dacia şi constructorul american au asamblat în primele trei luni ale anului aproape 132.000 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) şi Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Două maşini au reprezentat 83% din producţia auto record din România Două maşini au reprezentat 83% din producţia auto record din România

Apetitul europenilor pentru SUV-uri a majorat producţia modelului Duster şi a ţinut ocupată uzina Ford de la Craiova, astfel încât Dacia şi constructorul american au asamblat în primele trei luni ale anului aproape 132.000 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) şi Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) publicate de Ziarul Financiar.

Volumul a crescut cu 8% comparativ cu primul trimestru din 2018, avansul fiind susţinut de această dată de SUV-ul Duster, după ce anul trecut producţia din primul trimestru a fost puternic susţinută de uzina Ford de la Craiova, unde americanii au lansat în producţie noul SUV EcoSport în octombrie 2017. 

Ford EcoSport şi Dacia Duster au reprezentat împreună 83% din totalul producţiei de maşini, în timp ce Logan, Logan MCV şi Sandero au împărţit restul de 17%. Modelul cu cea mai ridicată producţie este în continuare Duster, cu un total de 75.321 de unităţi în primele trei luni din 2019, în creştere cu 40% faţă de perioada similară a anului 2018.

Producţia Dacia a crescut cu 14% în T1/2019 faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), la 97.231 de autovehicule. Este pentru prima dată când uzina trece pragul de 90.000 de maşini asamblate în primul trimestru.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.