E clar, vine criza: sultanul din Brunei îşi vinde maşinile din colecţie!

Nu mai puţin de 21 de maşini exotice şi rare din colecţia sultanului din Brunei, un binecunoscut colecţionar extravagant, au fost scoase la vânzare. E oare un semnal referitor la noul val al crizei?

E clar, vine criza: sultanul din Brunei îşi vinde maşinile din colecţie! E clar, vine criza: sultanul din Brunei îşi vinde maşinile din colecţie!

Cei mai mulţi dintre noi îl invidiem foarte mult pe sultanul din Brunei, care, de-a lungul anilor, şi-a cheltuit o parte din averea de miliarde de dolari pe diverse maşini rare şi exotice, ajungând la o colecţie impresionantă. O colecţie care, iată, începe să se destrame încet.

Pe site-ul de licitaţii de maşini de lux JamesList au fost postate 22 de anunţuri cu maşini rare, care se află în Noua Zeelandă. Nimic spectaculos, la prima vedere, însă specialiştii au remarcat faptul că vorbim de maşini din colecţia personală a sultanului din Brunei.

Majoritatea lor sunt maşini Ferrari: un Enzo din 2004 nerulat, de,4 milioane de euro, un F50 cu zero kilometri la bord din 1995, estimat la 799.000 euro sau un F40 din 1990, de asemenea nerulat, care costă 595.000 euro. Pe lângă aceste bijuterii mai găsim creaţii special realizate pentru sultan, cum ar fi un Testarossa Spider din 1990 sau un 512 TR Spider din 1994, dar şi modele ediţii limitate, cum ar fi două Ferrari 348 GT Competizione (exemplarele 21 şi 50 dintr-o serie de numai 50 de bucăţi) sau două Ferrari 355 Challenge (dintr-o serie limitată de 108 unităţi).

Alte modele exclusiviste de pe lista de vânzare sunt: Mercedes CLK DTM AMG din 2005 (unul din cele 100 de exemplare produse), Jaguar XJ200 (una din cele 281 maşini construite), Lamborghini Diablo SE30 din 1995 sau Lamborghini Countach Anniversary. Mai sunt scoase la vânzare şi două concepte: BMW Nazca V12 realizat de Italdesign (au fost construite doar 3 exemplare) şi Cizeta V16T din 1994 (unul din cele 7 exemplare construite).

Este inutil de menţionat că mai mult de jumătate din aceste bijuterii nu au rulat niciodată, fiind pur şi simplu piese statice de muzeu. Ceea ce ridică o altă întrebare: oare, din punct de vedere tehnic, în ce stare sunt aceste maşini? Nu cumva faptul că au stat pur şi simplu depozitate în diverse garaje a dus la apariţia ruginii şi la deteriorarea unor subansamble?

Rămâne de văzut câte dintre aceste maşini îşi vor găsi noi cumpărători, dar faptul că sultanul din Brunei îşi vinde maşinile este un semnal destul de clar că epoca extravaganţelor inutile începe să apună. Până la urmă, la ce bun să risipeşti atâtea zeci sau chiar sute de milioane de dolari pe un număr impresionant de maşini exotice dacă nici măcar nu le foloseşti?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.