Emisii de CO2 mai mici cu 5% în 2009

Conform unui raport al comisiei de mediu UE, în 2009 s-a înregistrat o scădere cu 5% a emisiilor de CO2 în cazul maşinilor noi vândute în ţările Uniunii Europene. Deşi pare o valoare mică, este, de fapt, cea mai mare scădere din 2000 încoace.

Emisii de CO2 mai mici cu 5% în 2009 Emisii de CO2 mai mici cu 5% în 2009

Conform datelor din raportul anual privind gradul de poluare pe plan european, nivelul mediu al emisiilor de CO2 produse de maşinile noi, vândute în anul 2009 în ţările Uniunii Europene, a scăzut cu 5,1%. Este vorba despre cea mai mare scădere anuală înregistrată din 2000 încoace, atunci când a fost iniţiat acest program de monitorizare a poluării auto în Europa.

Prin urmare, o scădere de 5,1% faţă de anul 2008, ceea ce nu ar trebui să ne mire. Startul crizei auto din 2008 a făcut ca, în 2009, mulţi clienţi să se orienteze către maşini de cilindree mai redusă şi cu un consum mai mic. Totodată, programele tip "RABLA" au contribuit serios la creşterea vânzărilor de maşini mai puţin poluante.

Pe de altă parte, maşinile noi mizează pe o greutate ceva mai redusă şi pe o atenţie mai mare la nivelul de poluare al motoarelor, în special emisiile de CO2. Tehnologia motoarelor cu ardere internă a evoluat foarte mult, în ultimii ani, în direcţia diminuării emisiilor poluante, producătorii investind foarte mult în acest domeniu.

Totuşi, nu suficient, conform unor surse din cadrul comisiei de mediu UE. Se pare că este în pregătire un plan amplu de legi şi regulamente, având ca obiectiv reducerea emisiilor de CO2 cu 30% în 2020, faţă de 1990. Un plan pe care constructorii auto îl privesc destul de reticenţi, din cauza investiţiilor masive care trebuie făcute, ceea ce înseamnă o scădere a profiturilor.

Deocamdată, în 2010 se va înregistrează o scădere a emisiilor de CO2 de 11% faţă de 1990, deci obiectivul este plauzibil. Însă vorbim de un procent suficient de scădere a emisiilor? Cu toate că marii producători auto fac destule eforturi pentru a generaliza cât mai curând fabricarea de maşini puţin sau deloc poluante, analiştii auto consideră că nu e suficient, iar noile reglementări în materie de norme de poluare urmează să pună mari presiuni pe constructori.

Interesant este faptul că Bătrânul Continent riscă să rămână în urma unor pieţe precum USA, China sau Japonia, care au obiective mult mai drastice de reducere a nivelului poluării în viitor. Premisele unei accelerări a producţiei masive de maşini hibrid şi electrice există, însă problema majoră rămâne instabilitatea financiară din lumea auto şi riscurile unor profituri prea mici.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.