ESP-ul obligatoriu, pentru vehiculele omologate după 1 noiembrie

Incidente precum cel produs de primul Mercedes A Class, la Testul Elanului, nu vor mai fi posibile, datorită obligativităţii echipării tuturor maşinilor omologate începând cu 1 noiembrie cu programul electronic de stabilitate.

ESP-ul obligatoriu, pentru vehiculele omologate după 1 noiembrie ESP-ul obligatoriu, pentru vehiculele omologate după 1 noiembrie

Sistemul electronic de stabilitate (ESP) va fi disponibil, în mod obligatoriu, pe toate maşinile omologate în Uniunea Europeană, începând cu 1 noiembrie . Hotărârea a fost luată în cadrul Parlamentului European, în prima parte a acestui an, venind în completarea măsurilor de sporire a siguranţei rutiere la nivelul Uniunii.

Astfel, legea se aplică pentru autovehiculele din categoria de omologare M1, (autoturisme cu cel mult 8 locuri) si N1 (vehicule comerciale sub 3,5t) care urmează a fi omologate începând cu această dată dată, exceptând maşinile deja omologate.

Beneficiile sistemului ESP sunt maximizate de prezenţa binecunoscutului ABS, precum şi a sistemului ASR de control al tracţiunii. Aflat pe drumul sigur spre a deveni normă constructivă, programul electronic de stabilitate şi-a început cariera în mod neaşteptat, ca urmare a unui test eşuat, urmat de un mic scandal.

Testul Elanului, o banală manevră de evitare a unui obstacol imaginar la 60 km/h, a devenit celebru odată cu eşecul răsunător al lui Mercedes A Class. Se întâmpla în 1997, iar deja micuţul şi controversatul Mercedes se răsturna pe pista de teste, obligând producătorul german să gândească rapid o salvare.

Soluţia aleasă a fost una pe cât de eficare, pe atât de inovatoare: adoptarea sistemului ESP produs de Bosch, şi prezent deja Mercedes S Class, care beneficia de această dotare încă din 1995. Astfel, sistemul marca o premieră în industria auto, migrând brusc de la vârful gamei Mercedes, spre modelul de bază.

Astăzi, programul electronic de stabilitate este o dotare prezentă pe majoritatea vehiculelor, începând cu clasa compactă şi poate fi regăsit chiar şi pe unele versiuni de top ale maşinilor de clasă mică. ESP foloseşte un senzor de rotaţie al volanului, ale cărui informaţii sunt comparate cu cele furnizate de senzorii maşinii, pentru ca roţile din exteriorul virajului să fie frânate în câteva milisecunde.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.