Europa îşi revine, România e pe creştere. Avem bani de maşini noi.

Marca Jaguar a crescut cu 69%, cea mai mare scădere ca grup a avut-o Mitsubishi

Europa îşi revine, România e pe creştere. Avem bani de maşini noi. Europa îşi revine, România e pe creştere. Avem bani de maşini noi.

Piaţa totală de maşini noi înregistrate în Uniunea Europeană a crescut cu 6.8 %. Cea mai mare creştere procentuală a fost în luna mai (+16% comparativ cu aceeaşi lună din 2015).

Ca volum (cifre absolute), în Martie s-au înregistrat 1.7 mil. maşini. În decembrie, de regulă o lună cuminte la vânzări, creşterea a fost de 3%, cu Italia (+13%), Spania (+9.3%) şi Franţa (+5.8%) în top. În tot 2016 s-au vândut 14.641.356 de maşini. Este al treilea an cu plus, an de an. Tot Italia, Spania şi Franţa – în aceeaşi ordine şi cu aproape aceleaşi procente – conduc şi clasamentul pe tot anul. Dintre cele mai puternice economii, Marea Britanie a crescut cel mai puţin la înregistrări de maşini noi, cu 2.3%.

În România s-au înregistrat 9.331 de maşini în decembrie (+6.8% - identic mediei europene pe tot 2016) şi 94.924 în tot anul (+17% comparativ cu 81.162 bucăţi în tot 2015).

La grupuri de producători, Volkswagen AG conduce de departe în top. A vândut 3.5 mil. maşini în 12 luni. Maşinile Volkswagen reprezintă aproape 50% din tot grupul. Cele mai puţine maşini vândute din grup au fost, desigur, modelele Porsche (66.421 bucăţi şi +4.5% creştere). Doar Audi a ieşit pe minus, dar foarte puţin (-0.5%).

Grupul Renault, în care e şi Dacia, e pe locul II în UE, cu o creştere de 12.1% (1.5 mil. maşini). Imediat sub, la diferenţă de 50.000 de maşini e PSA (Peugeot & Citroen). La nivel internaţional, vânzările Dacia au trecut de 545.000 de unităţiCea mai mare creştere procentuală la vânzări totale în 2016 a avut-o în UE Jaguar & Land Rover, cu 22.8% (215.418 Vs. 175.352 cât a vândut în 2015). Marca Jaguar a crescut cu 69%. Cea mai mare scădere ca grup a avut-o Mitsubishi (-14%), iar ca marcă – Chevrolet, cu “-31.2%” (în Europa se mai vând doar modelele exclusiviste Camaro şi Corvette)

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.