Explicaţia pe înţelesul tuturor. E bine să bagi 95 în loc de 98 sau invers?

Autor: Alexandru Banu 06 apr. 2017 Știri auto
Explicaţia pe înţelesul tuturor. E bine să bagi 95 în loc de 98 sau invers?

E momentul în care alegem furtunul din pompă şi vedem indicative cu preţuri pe măsura cifrelor. 95, 97, 98, 99, 100, depinde de staţie. Vorbim de cifra octanică. O cifră care e cu cât mai mare, cu atât mai scumpă. Care e cîştigul motorului dacă punem benzină cu cifră octanică mai mare? Nu e neapărat un câştig, cât o funcţionare corectă. Cifra octanică e rezistenţa benzinei la aprindere. Cu cât e mai mare, cu atât randamentul motorului e mai bun, iar puterea e şi ea mai mare. Acest sistem de notare cu cifre octanice a fost dezvoltat de Russel Marker, în 1926, angajat la Ethyl Corporation în SUA. După această decsoperire a lui, rafinăriile încercau să crească numărul de secvenţe de hidrocarburi din compoziţia benzinei. Asta însemna o calitate mai bună şi evitarea unei explozii a motorului prin autoaprindere la compresie mică. Dacă producătorul vă recomandă să folosiţi benzină cu o anumită cifră octanică, nu e bine deloc să folosiţi una cu cifră mai mică. Altfel riscaţi să stricaţi motorul în timp sau chiar la o simplă cheie. De obicei, cifrele octanice mari sunt la motoare cu litraj peste 2.000 cmc., cu rată de compresie mare. 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide