Faţă în faţă cu noul SUV Jaguar F-Pace la Frankfurt. Prima impresie: e un pariu sigur

Mai ştii cum toată lumea spunea despre Porsche Cayenne că nu are ce să caute în gama nemţilor? Ei bine, acum toată lumea spune că acelaşi Cayenne e unul dintre cele mai bune SUV-uri de pe piaţă. În cazul în care căutai o poveste trasă la indigo, îţi spun ce impresii mi-a lăsat noul Jaguar F-Pace, primul SUV de serie al producătorului britanic.

Faţă în faţă cu noul SUV Jaguar F-Pace la Frankfurt. Prima impresie: e un pariu sigur Faţă în faţă cu noul SUV Jaguar F-Pace la Frankfurt. Prima impresie: e un pariu sigur

La Salonul Auto Frankfurt 2015, marea noutate de la standul Jaguar a fost SUV-ul F-Pace. E primul model din acest segment pentru producătorul britanic şi trebuie să spun că englezii au cam dat lovitura de data asta.

Prima mea impresie a fost că noul Jaguar F-Pace arată răpitor. De fapt, cred că arată mai bine decât oricare alt SUV din această parte a lumii auto, iar aici intră nume consacrate ca BMW X3, Audi Q5 şi Mercedes-Benz GLC, urmaşul binecunoscutului GLK.

Emblema aia colorată care include şi litera S înseamnă că sub capotă e un V6 de 3,0 litri pe benzină care dezvoltă 380 CP

Lucrurile bune continuă şi la interior, unde locul şoferului e surprinzător de jos pentru o maşină din acest segment, iar consola centrală e simplă şi bine pusă la punct. Punctele de atracţie sunt cele două ecrane - unul pentru sistemul de infotainment şi unul care ţine locul cadranelor de bord -, ambele fiind de o calitate foarte bună. Nu am putut să mă joc cu degetul pe touchscreenul sistemului multimedia, fiindcă era blocat într-un mod demonstrativ, însă părea să se mişte foarte bine.

În spate, bancheta a fost suficient de încăpătoare pentru mine şi cei aproape doi metri ai mei, cu loc bun pentru genunchi şi cap. Totodată, mi s-a părut destul de interesant că spătarul banchetei e mai înclinat decât la alte SUV-uri, ceea ce îţi dă senzaţia că stai mai jos decât în realitate.

Calitatea materialelor e de nota zece, iar îmbinările sunt, cel puţin la maşinile aduse la salon, excelente (ceva ce nu prea puteam spune în urmă cu zece ani despre modelele Jaguar). Preţurile vor începe de la 42.000 de euro în Germania, aşa că aşteaptă-te să fie un pic mai scump la noi, însă nu uita că şi concurenţii săi joacă în aceeaşi ligă.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.