Ferrari supersport, cea mai scumpă limuzină, un Fiat pentru mămici şi Fiat-ul din atentat

Autor: Alexandru Banu 26 ian. 2017 Știri auto

Papamobilul este una dintre acele maşini icnonice, în adevăratul sens al cuvântului. Pe cât de înaltă este funcţia, pe atât de mare e onoarea să furnizezi maşini la Vatican, pentru cel mai important grad din instituţie. Papa are rol social, politic, economic. Maşina le conferă pe toate acestea titularului. Nu ştim în ce condiţii se stabileşte maşina Papei, probabil că producătorii dau bani grei ca Papa să salute mulţimi din maşina lor. Cheatsheet a făcut un top al celor mai tari 10 maşini folosite de papi în istoria lor.

Lincoln Continental a fost maşina pe care Papa Paul al VI-lea a folosit-o la vizita din SUA, în 1965. Maşina avea o carcasă transparentă pe plafon, difuzoare prin care Papa saluta vocal oamenii şi o bancheta-spate care se ridica în timpul “băilor de mulţime”. Papa Paul al VI-lea s-a îndrăgostit de maşină, iar la reîntoarcerea în SUA din 1968 a cerut-o din nou. Maşina a plimbat prin mulţimi şi echipajele de pe Apolo 8, 11, 13 şi 15. În 2011 s-a vândut la licitaţie pentru 220.000$.

 

Mercedes Pullman (600) Cabrio a fost maşina aceluiaşi papă, începând din 1965. Modelul de serie era cel mai scump din lume la ora aia, aşa că nu mai vorbim despre acesta al papei, cu aer condiţionat – care în 1960 era luxul suprem.

Cel mai iubit papă dintre pământeni (Ioan Paul al II-lea) a avut un Citroen SM Presidentielle din 1974, la vizita din 1980. Maşina era construită pe platforma lui 75 SM Coupe, un model cu motor Maserati.

Fiat Campagnola a fost o maşină foate dragă lui Papa Ioan Paul al II-lea, chiar dacă în ea era când a supravieţuit atentatului de pe 13 mai 1981, în Piaţa Sfântul Petru.

După atentat, Vaticanul s-a preocupat să găsească o maşină care să reziste oricărei probleme şi  Mercedes a livrat unul dintre cele mai sigure papamobile din istorie, poate cel mai sigur – modelul G230. Era spre sfârşitul anilor 1980.

Şi foarte aproape de 1990, în 1988, Papa Ioan Paul al II-lea a trăit intens într-un Ferrari Mondial, în vizită la Maranello – acolo unde e inima constructorului italian. În 2004, Ferrari i-a donat papei un Enzo. În 2005 l-a vândut la licitaţie şi 1.1 mil. $ s-au dus către victimele tsunami-ului din Indonezia (2004). În 2015 s-a revândut la altă licitaţie în urma căreia s-a dat cu 6 mil. $.

Pe cale să devină un al doilea Papa Ioan Paul al II-lea ca simpatie mondială, Papa Francisc a primit în 2013 un Renault 4 din 1984, cu aproape 300.000 km la bord. Culmea, dar Papa Francisc îl conduce el, fără serviciile unui şofer.

După vizita în Coreea de Sud, Papa Francisc merge prin lume cu un papamobil Hyundai Santa Fe. Asta după ce, anterior, mersese cu o Kia şi cu un Isuzu pickup.

Cât timp Ferrari şi Chrysler merg împreună, Papa Francis poate să meargă liniştit cu Jeep Wrangler, aşa cum a făcut în 2015, în vizita din Ecuador.

La vizita din SUA după cea din Cuba, Papa Francisc a ales un alt automobil din concernul Fiat-Chrysler, de data asta unul italienesc – Fiat 500L.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide