Ferrari va miza pe hibrizi

Ferrari hibrid? Sună destul de utopic, dar ar putea deveni realitate mai repede decât ne-am imagina, constructorul italian, forţat de spectrul ecologist, luând în calcul trecerea la surse de energie mult mai verzi.

Ferrari va miza pe hibrizi Ferrari va miza pe hibrizi

Dacă spui Ferrari, spui mulţi cai putere, viteză, adrenalină, dar şi un mare apetit pentru benzină şi emisii de dioxid de carbon nu tocmai de neglijat. Italienii speră însă să păstreze doar primele caracteristici şi să atenueze uşor reversul medaliei. Grija sporită pentru mediu vine ca urmare a amplelor acţiuni demarate de organismele europene pentru reducerea gazelor cu efect de seră.  Conform Consiliului European, toţi constructorii europeni vor trebui să îneplinească o medie pe flotă de 130 g/km până în 2012.

Pentru Ferrari acest standard ar putea avea efecte catastrofale, supercarurile italiene fiind departe de a se încadra în această normă. Pentru a preîntâmpina însă eventualele sincope comerciale Ferrari investeşte însă serios în dezvoltarea de noi motorizări mai gentile cu mediul înconjurător. Obiectivul italienilor constă în reducerea cu 40% a emisiilor până în 2012, rezoluţie ce ar putea alinia Ferrari la borna impusă.

În demersul ecologist, Ferrari va apela şi la know-how-ul din Formula 1, urmând să adopte  un sistem  kinetic de reciclare a energiei KERS, ce funcţionează pe principiul regenerării şi stocării energiei  pe frânare. Luca di Montezemolo, dă însă asigurări ferme că un Ferrari va rămâne totuşi un Ferrari şi preocupările ecologiste nu vor altera caracterul de supercar. De asemenea, motorizările ar putea deveni mai mici, dar care beneficiază de miracolul numit turbo. Primele modele ecologiste nu vor apărea însă mai devreme de 2015.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.