Ford Europa – modele noi

Autor: Dan Vache 15 ian. 2010 Știri auto

Un ansamblu de dotări noi la nivel de siguranţă şi confort
debutează odată cu noile S-MAX şi Galaxy, inclusiv sistemul de
detectare a unghiului mort, limitator de viteză, iluminare
interioară şi exterioară cu tehnologie LED, sistem electric de
blocare a uşilor spate pentru siguranţa copiilor şi un impresionant
sistem de sonorizare Ford Premium Sound System de 265 watti. În
prima parte a anului 2010, Ford Mondeo se va alătura modelelor
revigorate S-MAX şi Galaxy şi va beneficia de o gamă îmbunătăţită
de motorizări de mare eficienţă. Acestea vor include motorul pe
benzină EcoBoost 2.0 litri de 203 CP (149 kW) cu transmisie
automată standard Ford PowerShift şi noul motor diesel Duratorq
TDCi de 2.0 litri cu varianta de 163 CP (120 kW) şi transmisie Ford
PowerShift opţională.
„Nu am introdus niciodată o varietate atât de puternică de dotări
tehnice şi motorizări într-un singur an”, a menţionat Fleming.
„Procesul de transformare într-o companie globală, sub iniţiativa
ONE Ford, ne-a permis să aducem la un loc resursele companiei pe
parte de proiectare a produsului şi design, dezvoltate la nivel
mondial. Acest fapt ne-a dat posibilitatea să ridicăm semnificativ
nivelul de tehnologie disponibil pe viitoarea generaţie de vehicule
medii şi mari Ford Europa.”

Tehnologiile orientate către client disponibile pe noile modele
Ford Europa acoperă toate aspectele auto, de la motorizări noi,
eficiente, la dotări inovatoare pentru siguranţa activă şi
asistenţa de control, de la un nou nivel de conectare intuitivă
între şofer şi autovehicul şi până la noi sisteme premium de
divertisment în incinta maşinii şi confort sporit.

• Noul motor pe benzină Ford EcoBoost SCTi 1.6 litri [NOU pentru
Ford – disponibil pe noua generaţie Focus, C-MAX şi Grand
C-MAX]
• Noul motor pe benzină Ford EcoBoost SCTi 2.0 litri [NOU pentru
Ford – disponibil în 2010 pentru S-MAX, Galaxy şi Mondeo]

• Motoarele diesel Ford Duratorq TDCi 1.6 litri şi 2.0 litri
îmbunătăţite [NOU pentru Ford – disponibile pe noua generaţie
Focus, C-MAX, Grand C-MAX, Kuga, Mondeo 2010, (şi numai versiunea
2.0 litri TDCi pe S-MAX şi Galaxy 2010)]

• Disponibilitate sporită a sistemului avansat de transmisie
automată cu dublu ambreiaj şi şase rapoarte [disponibil pe noua
generaţie Focus, C-MAX, Grand C-MAX, Kuga şi S-MAX, Galaxy, Mondeo
2010]

• O nouă transmisie manuală în şase trepte pentru maşini mici şi
medii [NOU pentru Ford – disponibil pe noua generaţie Focus, C-MAX
şi Grand C-MAX]

• Noul Ford Focus ECOnetic livrează economie de combustibil
sporită şi emisii reduse de noxe – noul sistem Ford Auto-Start-Stop
poate fi adăugat ca opţiune, reducând emisiile de CO2 până la o
valoare minimă în clasă, de 99 g/100 km şi atingând un consum
combinat de combustibil de 3.8 litri/100 km. Versiunea standard
prezintă un consum cobinat de 4.0 litri/100 km şi emisii medii de
104 g CO2/100 km.

Siguranţă activă şi asistenţa şoferului

• Sistem de detectare a unghiului mort [NOU pentru Ford –
disponibil pe noua generaţie Focus, C-MAX, Grand C-MAX, S-MAX şi
Galaxy 2010]
• Limitator de viteză [NOU pentru Ford – disponibil pentru noua
generaţie Focus, C-MAX, Grand C-MAX, S-MAX şi Galaxy 2010]
• Direcţie electrică cu sistem de compensare pentru drumuri
denivelate şi mişcare violentă a volanului la accelerarea bruscă
sub cuplu ridicat [NOU pentru Ford – disponibil pe noua generaţie
Focus, C-MAX, Grand C-MAX]
• Sistem semi-automat pentru parcarea paralelă (Active Park
Assist) [NOU pentru Ford – disponibil pe noua generaţie Focus,
C-MAX şi Grand C-MAX]
• Sistem de gestiune a cuplului motor (Torque Vectoring Control)
[NOU pentru Ford – disponibil pe noua generaţie Focus, C-MAX şi
Grand C-MAX]
• Alarmă pentru utilizarea centurilor de sigurantă, pentru toate
locurile maşinii [NOU pentru Ford – disponibil pe noua generaţie
Focus, C-MAX si Grand C-MAX]
• Camera vedere spate [disponibil pe noua generaţie Focus,
C-MAX, Grand C-MAX, Kuga, S-MAX şi Galaxy 2010]
• Pilot automat adaptiv [disponibil pe noua generatie Focus,
S-MAX, Galaxy şi Mondeo 2010]
• Alarmă pentru părăsirea benzii [NOU pentru Ford – disponibil
pe noua generaţie Focus]
• Asistenţă pentru păstrarea benzii [NOU pentru Ford –
disponibil pe noua generaţie Focus]
• Fază lungă cu variaţie automată [NOU pentru Ford – disponibil
pe noua generaţie Focus]
• Sistem pentru alarmarea şoferului [NOU pentru Ford –
disponibil pe noua generaţie Focus]
• Sistem pentru recunoaşterea indicatoarelor rutiere [NOU pentru
Ford – disponibil pe noua generaţie Focus]
• Sistem de reducere a coliziunii la viteze mici [NOU pentru
Ford – disponibil pe noua generaţie Focus]

Conectare şofer – autovehicul şi divertisment în incinta
autovehiculului

• Sistemul de conectare MyFord [NOU pentru Ford – disponibil pe
noua generaţie Focus, C-MAX şi Grand C-MAX]
• Sistemul de conectare şi control vocal Ford SYNC [NOU pentru
Ford – disponibil pe noua generaţie Focus]
• Sistemul de sonorizare premium Ford [NOU pentru Ford –
disponibil pe noua generaţie Focus, S-MAX şi Galaxy 2010]
• Navigaţie mobilă Ford [disponibil pe noua generaţie Focus,
Fiesta, C-MAX, Grand C-MAX şi S-MAX, Galaxy şi Mondeo 2010]

Confort şi costuri de întreţinere

• Uşi duble cu sistem de glisare, hayon acţionat electric şi
scaune spate ce permit deplasarea uşoară a pasagerilor în partea
din spate a maşinii [disponibil pe Grand C-MAX]
• Indicator pentru schimbarea vitezei [disponibil pe noua
generaţie Focus, Kuga, şi S-MAX, Galaxy şi Mondeo 2010]
• Sistemul Ford Eco Mode [disponibil pe Focus ECOnetic 2010,
C-MAX, Grand C-MAX şi Mondeo ECOnetic 2010]
• Protecţie pentru marginea uşilor [NOU in industria auto –
disponibil pe noua generaţie Focus]
• Obloane active grilă, pentru îmbunătăţirea aerodinamicii
vehiculului [disponibil pe noua generaţie Focus]
• Sistemul de alimentare fără buşon, Ford EasyFuel [disponibil
pe noua generaţie Focus, Kuga, Fiesta, C-MAX, Grand C-MAX şi S-MAX,
Galaxy şi Mondeo 2010]
• Sistem de pornire Ford fără cheie şi buton Ford Power
[disponibil pe noua generaţie Focus, Kuga, Fiesta, C-MAX, Grand
C-MAX şi S-MAX, Galaxy şi Mondeo 2010]
• Sistem electric de blocare a uşilor spate pentru siguranţa
copiilor [NOU pentru Ford – disponibil pe noua generaţie Focus,
C-MAX, Grand C-MAX şi S-MAX, Galaxy şi Mondeo 2010]
• Iluminare interioară cu tehnologie LED [NOU oentru Ford –
disponibil pe noua generaţie Focus, C-MAX, Grand C-MAX, S-MAX
2010]
• Lumini pentru circulaţia pe timp de zi cu tehnologie LED [NOU
pentru Ford – disponibil pe S-MAX 2010]

Introducerea noilor dotări şi tehnologii pentru gama europeana, pe
parcursul anului 2010, aduce în lumină impactul pozitiv al
strategiei de dezvoltare globală a produselor Ford. „Prin lansarea
noii familii globale de clasă C, demonstrăm că Ford este decis să
pună la dispoziţia clienţilor, prin intermediul modelelor de nouă
generaţie, cele mai noi tehnologii ţi inovaţii din interiorul şi
exteriorul industriei auto,” a explicat Fleming. „Sunt convins că
resursele de dezvoltare la nivel mondial vor asigura plasarea Ford
ca lider în livrarea acestor tehnologii ca disponibile şi
accesibile clienţilor noştri.”

La numai două săptămâni de la începutul anului 2010, Ford a
făcut cunoscute publicului noul său produs global Ford Focus în
cadrul Salonului Internaţional Auto Nord American (NAIAS) de la
Detroit, şi noile modele revigorate Ford S-MAX şi Galaxy în cadrul
Salonului Auto European de la Bruxelles. Aceste noi modele,
împreună cu Ford C-MAX 2010 şi Grand C-MAX – prezentat în premiera
la Salonul Auto de la Frankfurt 2009 – introduc o incitantă gamă de
noi tehnologii şi inovaţii disponibile pe modelele Ford, inclusiv
motorizări avansate şi cele mai recente tehnologii privind
siguranţa şi confortul utilizatorului.

„Ford are parte de un an foarte aglomerat în 2010, iar noile modele
Focus, S-MAX şi Galaxy, recent dezvaluite, reprezintă numai
începutul acestei istorii,” a declarat John Fleming, Preşedinte şi
CEO Ford Europa. „Aceste noi modele, împreună cu C-MAX şi Grand
C-MAX, aduc o multitudine de dotări inovatoare în cadrul paletei de
produse Ford Europa, punând la dispoziţia clienţilor noştri un
nivel de performanţă, sofisticare şi valoare nemaiîntâlnit.” Noua
generaţie Ford Focus şi-a făcut debutul global la începutul acestei
săptămâni, în cadrul Salonului Internaţional Auto Nord American de
la Detroit, ediţia 2010, înainte de lansarea sa pe piaţa europeană
– programată pentru începutul anului 2011.

Atât varianta de caroserie elegantă sedan, în 4 uşi, cât şi cea
hatchback dinamică, în 5 uşi, au fost expuse în cadrul salonului,
combinând aspectul strălucitor, stilat şi sportiv cu tehnologiile
de cel mai înalt nivel în clasa compactă. Noul Ford Focus a fost
construit de o echipă globală, sub conducerea centrului de
dezvoltare Ford pentru vehicule mici şi medii din Merkenich,
Germania, şi a fost proiectat în scopul de a se conforma tuturor
solicitărilor legislative şi preferinţelor clienţilor din marile
pieţe ale întregii lumi.

„În calitate de responsabil pentru activităţile de proiectare a
noii generaţii globale Ford de clasa C, echipa de dezvoltare a Ford
Europa este determinată să livreze o excepţională familie de noi
produse,” a adăugat Fleming. „Focus este cel mai important model
pentru noi în Europa şi reprezintă un produs extrem de însemnat
pentru Ford la nivel global. Nu am acceptat niciun compromis în
dezvoltarea acestui model.”

Noua generaţie Focus va aduce clienţilor segmentului C o paleta
spectaculoasă de tehnologii avansate, în general regăsite doar pe
autovehicule din segmente superioare, premium. Acestea includ
dotări destinate asistentei de control si securitate, precum un nou
sistem de reducere a coliziunii la viteze mici, pilot automat
adaptiv, sistem pentru detectarea unghiului mort, limitator de
viteză, sistem de recunoaştere a indicatoarelor rutiere, sistem de
alertare a şoferului, asistenţă pentru păstrarea benzii şi sistemul
activ de asistenţă la parcare, plus cele mai recente tehnologii
pentru relaţionarea cu şoferul, precum sistemul de conectare
MyFord, care include pachetul de conectare şi control vocal Ford
SYNC.
Puterea noului Ford Focus este asigurată de o gamă de motorizări
remodelată cu ultimele tehnologii, pentru a livra economie de
combustibil excepţională şi emisii de CO2 reduse. Gama va include
motorul pe benzină Ford EcoBoost supraalimentat, cu injecţie
directă, de 1.6 litri şi motorizările diesel îmbunătăţite Duratorq
TDCi de 1.6 şi 2.0 litri cu sistem de injecţie cu rampă
comună.

Cele două noi modele Ford C-MAX şi-au făcut debutul în cadrul
Salonului Auto de la Frankfurt 2009, prezentând un nou nivel de
stil şi oportunităţi în piaţa autovehiculelor compacte
multi-activitate (MAV). Cele două modele vor fi comercializate
începând cu a doua jumătate a anului 2010. Pentru prima dată,
clienţii clasei compacte MAV Ford vor avea posibilitatea de a alege
între modelul C-MAX cu 5 locuri şi noul Grand C-MAX cu 7 locuri,
care dispune de uşi duble cu sistem de deschidere prin glisare
(slide) şi un design inovator al locurilor spate, care permite
deplasarea uşoară a pasagerilor în partea spate a maşinii şi
furnizează flexibilitate şi spaţiu remarcabil.

Utilizând aceleaşi motorizări eficiente ca şi noua generaţie Focus,
noul C-MAX introduce tehnologii orientate către client, care
îmbunătăţesc nivelul de practicitate şi siguranţă a pasagerilor.
Aceste inovaţii includ un nou sistem de parcare paralelă
semi-automată, sistem de detectare a unghiului mort, alarmă pentru
utilizarea centurilor de siguranţă pentru toate locurile maşinii –
inclusiv partea spate, sistem electric de blocare a uşilor spate
pentru siguranţa copiilor şi hayon acţionat electric. Prezentate în
premieră în cadrul Salonului Auto de la Bruxelles 2010 şi scoase
către comercializare la sfârşitul primăverii 2010, cele mai noi
versiuni S-MAX şi Galaxy beneficiază de un aspect nou, proaspăt şi
de tehnologii noi, remarcabile.

Modelele reprezintă primele vehicule dotate cu motorul de înaltă
eficienţă, pe benzină, Ford EcoBoost 2.0 litri sau cu motoarele
diesel Duratorq TDCi 2.0 litri îmbunătăţite semnificativ şi
dispunând de noua variantă de 163 CP (120 kW). Transmisia avansată
cu dublu ambreiaj, în şase trepte, Ford PowerShift este disponibilă
pentru prima dată pe autovehiculele de clasa mare Ford şi este
prezentă în echiparea standard împreună cu motorul pe benzină Ford
EcoBoost şi opţională în combinaţie cu motorizările diesel Duratorq
TDCi.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide