Ford trece de 100.000 de maşini produse la Craiova şi a demarat investiţiile pentru cel de-al doilea model

Producţia uzinei Ford de la Craiova a urcat în primele nouă luni ale acestui an

Ford trece de 100.000 de maşini produse la Craiova şi a demarat investiţiile pentru cel de-al doilea model Ford trece de 100.000 de maşini produse la Craiova şi a demarat investiţiile pentru cel de-al doilea model

Producţia uzinei Ford de la Craiova a urcat în primele nouă luni ale acestui an la aproape 104.400 de SUV-uri EcoSport, de două ori şi jumătate mai multe maşini decât în perioada similară a anului trecut când în producţie era monovolumul B-Max. Este pentru prima dată când la Craio­va sunt asam­blate în mai puţin de un an 100.000 de maşini. Cu cadenţa din prezent, de cir­ca 650 de unităţi pe zi, uzina ar putea asa­mbla între 130.000 şi 150.000 de maşini în acest an.

„Anul viitor principalul proiect va fi cel de-al doilea model la Craiova, nu doar pentru România, ci şi pentru întreaga companie. In­ves­tiţia a început, este în proces, dar nu pu­tem spune când anul viitor va demara pro­duc­ţia. Anul viitor va fi dedicat în mare parte aces­tui proiect. Cu siguranţă capacitatea de pro­ducţie va continua să urce. Faptul că vom lansa în producţie un al doilea model nu înseamnă că EcoSport va scădea. Capacitatea va creşte“, a spus Attila Szabo, directorul general al Ford Ro­mânia, în cadrul emisiunii ZF Live de ieri.

Ford a demarat producţia în acest an cu o ca­den­ţă medie de circa 500 de unităţi ce a crescut treptat spre 550 şi a ajuns la 650 de maşini lu­na tre­cută, când în pro­ducţie a in­trat inclusiv ver­siunea 4x4 a lui EcoSport. De ase­menea, po­tri­vit unor date apro­piate com­pa­niei, planul ame­ricanilor este să încheie anul cu o pro­ducţie zilnică de circa 700 de unităţi.

„Cel mai bun aspect la Craiova este legat de oa­meni, de perfor­manţa oamenilor care lucrează în uzină şi rezultatele lor, uzina fiind în topul Ford în ceea ce reprezintă calitatea ma­şinilor. Pe de altă parte, infrastructura ră­mâne un punct slab. Avem nevoie de drum ex­pres spre Piteşti, de centuri la Balş şi Slatina şi de operaţiuni mai rapide la Curtici“, explică Attila Szabo. Ian Pearson, preşedintele Ford Româ­nia, spunea că un tren încărcat cu SUV-uri EcoSport pierde şi 24 de ore în vamă la Curtici până când trece graniţa în Ungaria.

Cu o producţie de 140.000 de unităţi în acest an, Ford va produce la Craiova maşini de 2-2,5 mld. euro, având în vedere că preţul unui EcoSport începe de la circa 13.700 de euro cu TVA şi poate ajunge spre 25.000 de euro în funcţie de echipare şi dotările op­ţionale.

Dacă un al doilea model va mai aduce o pro­ducţie anuală de cel puţin 100.000 de unităţi şi va fi tot într-un segment similar cu EcoSport, având în vedere strategia america­ni­lor de a gru­pa maşini realizate pe aceeaşi plat­formă în fiecare uzină, atunci valoarea pro­duc­ţiei din 2019 ar putea urca spre 4 miliarde de euro şi un to­tal de circa 250.000 de maşini asam­blate.

Spre comparaţie, Dacia a înre­gistrat anul tre­cut un business de 5,1 miliarde de euro.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.