Frâna de mână manuală este pe cale de dispariţie: Cele mai multe maşini noi au frână de parcare electronică

Un studiu relevă faptul că numai o treime din maşinile noi mai au frână de mână manuală, existând chiar mărci auto care nu oferă decât frână de parcare electronică pe toate maşinile din gamă.

Frâna de mână manuală este pe cale de dispariţie: Cele mai multe maşini noi au frână de parcare electronică Frâna de mână manuală este pe cale de dispariţie: Cele mai multe maşini noi au frână de parcare electronică

Frâna de mână este pe cale de dispariţie, 70 la sută dintre modelele noi fiind oferite exclusiv cu frână electronică de parcare, potrivit unui studiu realizat de Car Gurus. Mai mult, o serie de producători, cum sunt Jaguar, Land Rover, Lexus, Mercedes sau Porsche au eliminat complet frâna de parcare manuală de pe toate modelele din gamă.

Un studiu similar, desfăşurat anul trecut, a relevat că 37% dintre modelele noi mai dispuneau de frână de parcare manuală, ceea ce înseamnă că procesul se accelerează. Introdusă iniţial în 2001 pe BMW Serai 7, frâna de parcare electronică a trecut rapid de la statutul de noutate la cel de normă a industriei. Sistemului îi lipseşte feedback-ul tactil al frânei de mână tradiţionale, dar aduce şi beneficii, fiind mai comod, mai sigur şi mai compact.

Pe lângă avantaje, însă, frâna de parcare electronică aduce şi o complexitate tehnologică nedorită, fiind încă o tehnologie care se poate defecta. Iar înlocuirea motoarelor electrice care acţionează saboţii de frână în cazul sistemului electronic sunt destul de scump de înlocuit, în cazul în care cedează (şi de obicei acest lucru se întâmplă inevitabil pe parcursul vieţii maşinii).

Pentru cei pasionaţi de conducere, mai există un dezavantaj, pentru că niciodată nu vei putea iniţia un derapaj controlat cu butonul frânei electronice. Cu timpul, această manevră va fi o artă pierdută odată cu ultimele generaţii de şoferi care au folosit-o.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.