Francezii transformă orice maşină într-una electrică. Cât costă conversia?

O companie franceză asigură conversia maşinilor cu motoare termice în maşini electrice, folosind baterii Tesla provenite din dezmembrări. Chiar dacă există exemple de maşini convertite la sisteme de propulsie electrice, acestea sunt adesea scumpe şi complicate. Francezii au găsit o metodă prin care să simplifice procedura, iar acum o astfel de operaţiune durează în jur de o zi.

Francezii transformă orice maşină într-una electrică. Cât costă conversia? Francezii transformă orice maşină într-una electrică. Cât costă conversia?

Compania franceză Transition-One a dezvoltat o metodă simplă şi nu foarte costisitoare prin care o maşină cu sistem convenţional de propulsie poate fi convertită la un sistem de propulsie full-electric. Aceştia au prezentat recent primul lor prototip, un Renault Twingo din 2009, care are o autonomie electrică de 180 km.

Modulele bateriei sunt provenite de la maşini Tesla scoase din uz, acestea fiind instalate în trei zone ale maşinilor: unul în fostul compartiment al motorului şi două în spaţiul ocupat anterior de rezervorul de combustibil. Întregul sistem electric cântăreşte aproximativ 120 de kilograme, aproximativ la fel ca un grup motopropulsor clasic.

Potrivit fondatorului companiei, Aymeric Libeau, Transition-One se adresează celor care nu-şi pot permite să plătească preţul mare al unui vehicul electric. „Transformăm cele mai populare modele europene în maşini electrice”, declară mândru acesta. Libeau este încrezător că va reuşi să convertească în jur de 4.000 de maşini doar în cursul anului 2020.

În acest moment, „cele mai populare modele” înseamnă pentru Transition One Renault Twingo II, Fiat 500, Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo şi VW Polo. Întreaga operaţiune de conversie costă în jur de 8.500 de euro, dar în Franţa guvernul subvenţionează astfel de iniţiative, astfel că preţul final pentru francezi este mai mic, în jur de 5.000 de euro.

Conceptul este interesat, dar preţul de 8.500 de euro şi autonomia limitată face ca un model electric citadin de pe piaţa second-hand (cum ar fi un smart electric, sau Fiat e500) să fie o propunere mai atractivă. Cu performanţe mai bune şi un preţ mai agresiv, Transition-One ar putea inaugura o nişă de succes.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.