Fuziune Fiat Chrysler-Renault. Discuţiile avansează, dar Franţa vrea mai mult

Posibila fuziune FCA-Renault a început să intre în sfera politică, după ce Franţa - acţionarul principal al Renault, a cerut concesii prin care să păstreze influenţa guvernmului asupra managementului noii companii, dar şi asupra mijloacelor aduse în înţelegere de partea franceză, informează o sursă citată de Reuters.

Fuziune Fiat Chrysler-Renault. Discuţiile avansează, dar Franţa vrea mai mult Fuziune Fiat Chrysler-Renault. Discuţiile avansează, dar Franţa vrea mai mult

Posibila fuziune FCA-Renault a început să intre în sfera politică, după ce Franţa - acţionarul principal al Renault, a cerut concesii prin care să păstreze influenţa guvernmului asupra managementului noii companii, dar şi asupra mijloacelor aduse în înţelegere de partea franceză, informează o sursă citată de Reuters.

FCA poartă negocieri cu Renault şi statul francez, asupra propunerii de fuziune de 35 de miliarde de dolari făcută săptămâna trecută, care ar crea al treilea cel mai mare constructor din lume, după Volkswagen şi Toyota.

Franţa deţine 15% din Renault şi părut încântată de propunere, cu condiţia să fie păstrate locurile de muncă locale şi uzinele de producţie, însă solicitări noi apar din partea guvernului francez, pe măsură ce discuţiile avansează.

John Elkann, urmaş al familiei Agnelli, al cărei holding Exor deţine 29% din FCA, a vrut să împace autorităţile italiene şi franceze, dar să păstreze şi interesul acţionarilor activ pentru fuziune, inclusiv cel al partenerilor Renault, cum ar fi Nissan.

Fuziunea FCA-Renault în viziunea italienilor

Propunerea FCA prevede ca ambele companii să fie achiziţionate de un companie olandeză de tip honding listată la bursă, deţinută în propoţie de 50%-50% de actualii acţionari FCA şi Renault, asta după plata unor dividende speciale de 2,5 miliarde de euro acţionarilor FCA.

După ce mai mulţi analişti şi câţiva lideri ai industriei franceze au spus că Renault şi participaţia sa de 43% în Nissan este subevaluată în această propunere, Parisul a cerut condiţii mai avantajoase.

Surse apropiate discuţiilor spune că FCA a oferit dividende acţionarilor Renault şi garanţii asupra locurilor de muncă, în speranţa că va câştiga susţinerea Franţei. Acestea mai includ un sediu la Paris pentru operaţiunile noului constructor din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, precum şi un loc în Consiliul de Administraţie pentru statul francez.

Cele două părţi păreau că se apropie de un consens, însă guvernul francez a venit cu noi condiţii.

Statul francez vrea o prezenţă extinsă în Consiliul de Administraţie al noii companii care va supraveghea bunurile şi unităţile de producţie renault, precum şi drept de veto asupra viitoarelor propuneri de CEO, după plecarea lui Senard, care are 66 de ani.

Renault, FCA şi statul francez au refuzat să comenteze pe marginea negocierilor, informează Reuters.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.