Fuziunea FCA-Renault a picat. Italienii dau vina pe guvernul francez

Fiat Chrysler şi-a retras oferta de fuziune de 35 de miliarde de dolari făcută grupului Renault, renunţând subit la parteneriatul care ar fi dat naştere celui de-al treilea mare constructor mondial de maşini.

Fuziunea FCA-Renault a picat. Italienii dau vina pe guvernul francez Fuziunea FCA-Renault a picat. Italienii dau vina pe guvernul francez

Fiat Chrysler şi-a retras oferta de fuziune de 35 de miliarde de dolari făcută grupului Renault, renunţând subit la parteneriatul care ar fi dat naştere celui de-al treilea mare constructor mondial de maşini.

Conducerea Renault nu a reuşit să ajungă la o decizie pentru a doua oară ieri, privind propunerea FCA din 27 mai. Compania franceză a anunţat că reprezentaţii statului francez au cerut amânarea luării unei decizii, dar că tratează propunerea FCA cu interes.

În anunţul de retragere a ofertei, FCA a dat vina pe Guvernul francez, care deţine o participaţie de 15% în Renault, pentru eşuarea negocierilor. "A devenit clar că nu există la momentul actual condiţiile politice în Franţa astfel încât o asemenea combinaţie să poată fi realizată cu succes", a comunicat FCA.

Cum a "picat" fuziunea FCA-Renault

După întâlnirea de ieri de la Paris, părea că preşedintele Consiliului de administraţie Renault, Jean-Dominique Senard, preşedintele Consiliului de administraţie Fiat Chrysler, John Elkann, şi reprezentaţii Guvernului francez ajunseseră la un acord.

Guvernul francez cerea mai mult control asupra companiei noi pentru a accepta continuarea negocierilor, susţin surse.

La momentul votului din timpul întâlnirii, reprezentantul Nissan s-a abţinut, reprezentantul sindicatului CGT a votat împotrivat, iar toţi ceilalţi au votat pentru. Când a venit momentul să voteze reprezentantul statului francez, acesta a cerut o amânare a votului, cerând noi întâlniri cu partenerii japonezi şi o reluare a votului săptămâna viitoare.

Senard a cerut o amânare, însă FCA a respins această solicitare. Francezii au văzut acest gest ca o grabă a FCA de a încheia înţelegerea, iar opoziţia reprezentaţilor Nissan a ridicat semne de întrebare asupra dorinţei japonezilor de a menţine alianţa cu Renault, dacă fuziunea are loc.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.