GE a realizat autobuzul electric al viitorului

Autor: Andrei Nan 09 dec. 2010 Știri auto
GE a realizat autobuzul electric al viitorului

Echipa GE a prezentat cu succes modul de folosire a unui sistem
de baterie dublă într-un autobuz hibrid de transport în comun cu
zero emisii la ţeava de eşapament. Acest sistem este format dintr-o
baterie pe bază de sodiu cu o densitate ridicată a energiei şi o
baterie pe bază de litiu de mare putere.

Sistemul cu baterie dublă oferă o soluţie rentabilă pentru
electrificarea autobuzelor, a furgonetelor, a vehiculelor de teren
şi a altor vehicule de mare capacitate. De asemenea, oferă
posibilitatea de reducere a costurilor legate de baterie cu până la
20%

Deşi s-au înregistrat progrese importante în tehnologia
bateriilor, adoptarea pe scară largă a vehiculelor electrice va
necesita reducerea treptată a dimensiunii şi costurilor bateriilor.
Cercetătorii GE cred că, în cazul vehiculelor de mari dimensiuni,
un sistem dual de mare putere şi cu o capacitate ridicată de
stocare a energiei ar putea permite atingerea unui interval optim
de funcţionare pe bază de electricitate şi respectarea cerinţelor
legate de accelerare la dimensiuni mai practice şi costuri mai
rezonabile. Studiul se derulează în cadrul unui proiect de
cercetare în valoare de 13 milioane USD în care GE s-a implicat
alături de Administraţia Federală de Transport (Federal Transit
Administration – FTA) şi Consorţiul Nord-Est pentru Vehicule
Avansate (Northeast Advanced Vehicle Consortium).

În prezent, majoritatea tipurilor de baterii oferă un compromis
între putere şi capacitatea de stocare a energiei. De exemplu,
bateriile cu litiu furnizează o putere mare pentru accelerare, însă
nu sunt optimizate pentru stocarea energiei necesare pentru durata
de funcţionare. Bateriile cu sodiu se comportă exact invers. Permit
stocarea unei mari cantităţi de energie, dar nu sunt optimizate
pentru a oferi multă putere. Bateria dublă de la GE îmbină cele mai
bune caracteristici ale ambelor opţiuni într-un singur sistem. În
cadrul prezentării autobuzului hibrid pentru transportul în comun,
bateria cu litiu s-a concentrat pe accelerarea şi frânarea de mare
putere, în timp ce bateria cu sodiu a asigurat un flux constant de
energie electrică pentru a prelungi durata de funcţionare a
autobuzului. Fiecare tip de baterie se concentrează pe ceea ce
poate face cel mai bine.

Pe lângă optimizarea performanţelor, un sistem dual poate reduce
costul bateriei cu până la 20% faţă de un sistem cu o singură
baterie în cazul aplicaţiilor auto precum autobuzele pentru
transportul în comun şi furgonetele care necesită o putere mare şi
o capacitate ridicată de stocare a energiei. În cazul unui sistem
dual, principalul avantaj la nivel de costuri constă în faptul că
oferă flexibilitate în vederea integrării unor soluţii mai puţin
costisitoare pentru baterii, fără a necesita creşterea dimensiunii
bateriei, pentru a răspunde nevoilor de putere şi stocare a
energiei ale autovehiculului. Un sistem cu o singură baterie ar
necesita o redimensionare mai costisitoare a bateriei în vederea
atingerii aceluiaşi rezultat.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide