GE a realizat autobuzul electric al viitorului

Echipa de cercetare în domeniul sistemelor hibride din cadrul GE Global Research, divizia centrală pentru dezvoltarea tehnologiei a companiei, a anunţat o descoperire revoluţionară care ar putea contribui la accelerarea procesului de electrificare a parcului de autobuze, a furgonetelor şi a altor parcuri auto de vehicule grele de mari dimensiuni.

Echipa GE a prezentat cu succes modul de folosire a unui sistem de baterie dublă într-un autobuz hibrid de transport în comun cu zero emisii la ţeava de eşapament. Acest sistem este format dintr-o baterie pe bază de sodiu cu o densitate ridicată a energiei şi o baterie pe bază de litiu de mare putere.

Sistemul cu baterie dublă oferă o soluţie rentabilă pentru electrificarea autobuzelor, a furgonetelor, a vehiculelor de teren şi a altor vehicule de mare capacitate. De asemenea, oferă posibilitatea de reducere a costurilor legate de baterie cu până la 20%

Deşi s-au înregistrat progrese importante în tehnologia bateriilor, adoptarea pe scară largă a vehiculelor electrice va necesita reducerea treptată a dimensiunii şi costurilor bateriilor. Cercetătorii GE cred că, în cazul vehiculelor de mari dimensiuni, un sistem dual de mare putere şi cu o capacitate ridicată de stocare a energiei ar putea permite atingerea unui interval optim de funcţionare pe bază de electricitate şi respectarea cerinţelor legate de accelerare la dimensiuni mai practice şi costuri mai rezonabile. Studiul se derulează în cadrul unui proiect de cercetare în valoare de 13 milioane USD în care GE s-a implicat alături de Administraţia Federală de Transport (Federal Transit Administration - FTA) şi Consorţiul Nord-Est pentru Vehicule Avansate (Northeast Advanced Vehicle Consortium).

În prezent, majoritatea tipurilor de baterii oferă un compromis între putere şi capacitatea de stocare a energiei. De exemplu, bateriile cu litiu furnizează o putere mare pentru accelerare, însă nu sunt optimizate pentru stocarea energiei necesare pentru durata de funcţionare. Bateriile cu sodiu se comportă exact invers. Permit stocarea unei mari cantităţi de energie, dar nu sunt optimizate pentru a oferi multă putere. Bateria dublă de la GE îmbină cele mai bune caracteristici ale ambelor opţiuni într-un singur sistem. În cadrul prezentării autobuzului hibrid pentru transportul în comun, bateria cu litiu s-a concentrat pe accelerarea şi frânarea de mare putere, în timp ce bateria cu sodiu a asigurat un flux constant de energie electrică pentru a prelungi durata de funcţionare a autobuzului. Fiecare tip de baterie se concentrează pe ceea ce poate face cel mai bine.

Pe lângă optimizarea performanţelor, un sistem dual poate reduce costul bateriei cu până la 20% faţă de un sistem cu o singură baterie în cazul aplicaţiilor auto precum autobuzele pentru transportul în comun şi furgonetele care necesită o putere mare şi o capacitate ridicată de stocare a energiei. În cazul unui sistem dual, principalul avantaj la nivel de costuri constă în faptul că oferă flexibilitate în vederea integrării unor soluţii mai puţin costisitoare pentru baterii, fără a necesita creşterea dimensiunii bateriei, pentru a răspunde nevoilor de putere şi stocare a energiei ale autovehiculului. Un sistem cu o singură baterie ar necesita o redimensionare mai costisitoare a bateriei în vederea atingerii aceluiaşi rezultat.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.