Geamurile deschise sau aerul condiţionat

Probabil foarte mulţi dintre voi aţi mers cu geamul deschis pentru a nu mai porni aerul condiţionat, în vederea economiei de carburant, evident. Dar oare aşa e?

Geamurile deschise sau aerul condiţionat Geamurile deschise sau aerul condiţionat

Este evident încă de la început că răspunsul la întrebare depinde de mai multe variabile. În primul rând, în cazul aerului condiţionat contează motorul, tipul de compresor, modul de funcţionare al sistemului şi cel mai important, diferenţa de temperatură între exterior şi interior. Atunci când mergi cu geamurile deschise, contează cât de mult sunt acestea deschise, aerodinamica maşinii şi cel mai important, viteza cu care mergi.

Nemţii de la Dektra Test Center au luat două modele Volkwagen Golf 2.0 TDI de 110 CP şi au mers cu ambele pe autostradă 800 de kilometri. Unul dintre acestea a mers cu aerul condiţionat setat pe 16 grade, iar celălalt cu geamurile deschise. Rezultatul? Folosirea aerului condiţionat a redus consumul cu 1,9% comparativ cu maşina care a parcurs cei 800 de km cu toate cele 4 geamuri deschise.

Oare în oraş se schimbă ceva?


Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.