Geneva 2008 - Hibride

Salonul Auto de la Geneva a fost mai verde ca niciodată. Şi nu ne referim la culoare…

Geneva 2008 - Hibride Geneva 2008 - Hibride

Reducerea poluării a devenit o modă. Astăzi este obligatoriu să propui o soluţie ecologică, dacă eşti un constructor auto respectabil. Din păcate, moda a fost impusă de o necesitate. Barilul de petrol stă de ceva vreme la peste 100 de dolari şi acest lucru se simte şi în preţul carburantului la pompă. Pe lîngă costul unui plin, consumatorul, tot mai îngrijorat din cauza poluării şi a încălzirii globale, a început să ceară şi responsabilitate din partea constructorilor de automobile.

Şi dacă acum cîţiva ani un automobil nepoluant era pur utilitar, fiind ineficient din punctul de vedere al performanţelor şi autonomiei, astăzi cuvîntul de ordine este plăcerea. Tehnologiile moderne care reduc emisiile poluante sînt astăzi şi distractive. Iar Salonul de la Geneva a fost martorul acestei revoluţii. A fost probabil salonul cu cele mai multe idei şi soluţii ecologice, propuse de constructori de toate calibrele, inclusiv de chinezii de la BYD sau de englezii de la Morgan.

În acest an, numărul automobilelor care folosesc drept carburant gazul natural, bioetanolul sau electricitatea şi soluţiile hibride s-au multiplicat. Automobilele “verzi” sînt acum de toate mărimile, de la mini-uri de oraş ca Mitsubishi i-EV sau Nissan Pivo II, pînă la supercaruri gen Saab 9-4X Biopower sau Dodge Zeo, ultimul putînd atinge 100 km/h în doar 6 secunde, în condiţiile în care sursa lui de putere este electricitatea.

Au existat
şi berline futuriste, ca Honda FCX-Clarity, care foloseşte celule de combustibil, sau ca hibridul cu bioetanol Concept 1-X de la Toyota. Acesta din urmă este un exemplu concret de maşină a viitorului, la fel de spaţioasă ca Prius, dar mai uşoară cu 400 kg. Inima de sub capotă reprezintă o soluţie hibridă, care asociază puterii electrice un motor alimentat cu bioetanol. Toyota este probabil unul dintre constructorii cei mai implicaţi în lupta cu emisiile poluante. Modelul Prius e deja un exemplu şi se află pe piaţă de 10 ani. Şi japonezii nu duc lipsă de alte idei. Noul model IQ şi conceptul de transport individual I-Real, scaunul pe roţi pentru o persoană sînt printre cele mai interesante soluţii prezentate la Geneva.

În cadrul grupului Volkswagen, miza este motorul diesel. Mărcile concernului german investesc în dezvoltarea modelelor animate de motoare diesel care emit din ce în ce mai puţine particule poluante şi CO2. Un exemplu care poate fi deja cumpărat este SEAT Leon Ecomotive. El accelerează de la 0 la 100 km/h în 11 secunde, consumă doar 4,5 litri de motorină la 100 km/h şi emite doar 119 g/km de CO2.

 

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.