GM decide închiderea fabricii Opel din Belgia

GM a convenit împreună cu sindicatele Opel/Vauxhall să închidă fabrica Opel de la Antwerp (Belgia), ca parte a planului de restructurare prin care se doreşte readucerea Opel la profitabilitate în doi ani.

GM decide închiderea fabricii Opel din Belgia GM decide închiderea fabricii Opel din Belgia

GM a decis: fabrica Opel de la Antwerp (Belgia) se va închide. Uzina are o capacitate de 120.000 de maşini pe an, iar numărul muncitorilor care îşi vor pierde locul de muncă se ridică la 2.560. Aceştia vor primi salarii compensatorii de 144.000 euro, deşi iniţial sindicatele s-au opus propunerii de închidere a fabricii Opel de la Antwerp.

Totuşi, General Motors va căuta investitori interesaţi de achiziţia uzinei, unde să continue producţia actualelor modele Opel Astra GTC şi coupe-cabrio - însă, dacă până la data de 30 septembrie acest lucru nu se întâmplă, fabrica va fi dezafectată.

Interesant este faptul că, deşi Franz Klaus, şeful sindicatului Opel/Vauxhall, a declarat că prin această decizie se elimină o piedică majoră în planul de restructurare GM, de-abia marţi muncitorii urmează să voteze dacă vor accepta sau nu această propunere.

GM intenţionează să concedieze circa 8.300 de muncitori din cei 48.000 care lucrează în acest moment în uzinele Opel/Vauxhall, în paralel căutând infuzii de capital de 2 miliarde de euro de la nu mai puţin de cinci state europene pentru continuarea existenţei mărcii Opel.

Lucru încă dificil: dacă Marea Britanie deja a anunţat că va pune la dispoziţia GM nu mai puţin de 300 milioane de euro pentru a păstra deschise uzinele Vauxhall, guvernul german încă ezită să dea verde împrumutului de 1,3 miliarde euro pentru facilităţile din Germania.

Un lucru e cert: obiectivul GM, de a readuce Opel pe linia de plutire în maximum doi ani, este unul foarte greu de realizat. Chiar dacă marca germană pare că şi-a luat avântul, în ciuda crizei economice, apartenenţa la General Motors rămâne o problemă, deocamdată, în ochii acţionarilor europeni.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.