Grupul MOL a înregistrat un rezultat EBITDA de peste 500 de milioane de dolari în primul trimestru al anului 2019

Astăzi, Grupul MOL a anunţat rezultatele financiare pentru trimestrul întâi al anului 2019. În primele trei luni ale anului, Grupul MOL a înregistrat un rezultat EBITDA de peste 500 de milioane de dolari, în linie cu obiectivele anuale ale companiei.

Grupul MOL a înregistrat un rezultat EBITDA de peste 500 de milioane de dolari în primul trimestru al anului 2019 Grupul MOL a înregistrat un rezultat EBITDA de peste 500 de milioane de dolari în primul trimestru al anului 2019

Astăzi, Grupul MOL a anunţat rezultatele financiare pentru trimestrul întâi al anului 2019. În primele trei luni ale anului, Grupul MOL a înregistrat un rezultat EBITDA de peste 500 de milioane de dolari, în linie cu obiectivele anuale ale companiei.

Rezultatul EBITDA generat de segmentul Upstream s-a menţinut la un nivel similar celui din anul precedent, fiind de 283 milioane USD (HUF 79,4miliarde), în condiţiile în care nivelul crescut al producţiei a compensat alţi factori negativi. Producţia a crescut în primul trimestru la 116.000 barili echivalent petrol pe zi, ajungând la cel mai ridicat nivel din ultimii 7 ani, pe fondul performanţei solide a activelor din Regatul Unit al Marii Britanii.

Segmentul Downstream a raportat un prim trimestru mai slab, generând un rezultat operaţional (clean CCS EBITDA) de 138 milioane USD (HUF 38,6 mld), cu 37% sub nivelul aferent perioadei similare a anului trecut, în contextul deteriorării segmentului rafinare, parţial atenuată de performanţa internă solidă.

Segmentul Consumer Services şi-a continuat ritmul de creştere de două cifre, generând un rezultat EBITDA cu 10% mai mare faţă de perioada similară a anului trecut. Rezultatul de 89 milioane USD (HUF 24,9mld) s-a datorat volumelor mai mari de vânzări de carburanţi şi a contribuţiei mai mari a segmentului non-fuel. Consumul de carburanţi a crescut cu 3% comparativ cu perioada similară a anului trecut în regiunea Europei Centrale şi de Est (cu o creştere de 5%, atât în Ungaria, cât şi în Croaţia), asigurând un mediu favorabil.

Segmentul Gas Midstream a înregistrat un rezultat EBITDA de 66 milioane USD (HUF 18,4mld) în primul trimestru, în scădere cu 23% faţă de perioada similară a anului trecut.

Zsolt Hernádi, Chairman-CEO al Grupului MOL, a comentat rezultatele: "Am generat un rezultat EBITDA de peste 500 milioane USD şi fluxuri de numerar liber pozitive simplificate în primul trimestru, poziţionându-ne astfel pe calea corectă pentru a ne atinge ţintele fixate pentru 2019 şi pentru a finanţa investiţiile noastre transformaţionale. Câştigurile au scăzut pornind de la o bază ridicată, deoarece marjele de rafinare au fost substanţial mai slabe şi acest lucru a fost doar parţial compensat de performanţa internă solidă a tuturor segmentelor de business. Segmentul Consumer Services a continuat să înregistreze o creştere cu două cifre a rezultatului EBITDA, în condiţiile în care am marcat implementarea Fresh Corner în 700 de staţii, iar în segmentul Upstream producţia a ajuns la cel mai înalt nivel din 2012. "

În România, pe segmentul retail,  vânzările de motorină ale Grupului MOL au înregistrat o creştere de 2.5 % comparativ cu perioada similară a anului trecut, de la 121kt în Q1, 2018, la 124 kt în primul trimestru al acestui an. Vânzările de benzină au înregistrat o uşoară scădere în volum, situându-se la nivelul de 35 kt, faţă de 36 de kt în primul trimestru al anului trecut.
 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.