Grupul Renault în 2008 - merci Dacia!

Rezultatele grupului Renault, pe plan global, sunt pesimiste: finalul lui 2008 aduce o scădere de vânzărilor de 4,2% faţă de 2007, deci departe de obiectivele de la începutului lui 2008. În schimb, Dacia a crescut cu peste 11% în 2008!

Grupul Renault în 2008 - merci Dacia! Grupul Renault în 2008 - merci Dacia!

La începutul lui 2008, grupul Renault îşi propunea creşterea vânzărilor cu 10% faţă de 2007, iar creşterea de 7,3% din primul trimestru 2008 faţă de aceeaşi perioadă din 2007 le dădea speranţe francezilor.

Însă jumătatea anului avea să ducă grupul francez pe o pantă descendentă ireversibilă, finalul de an 2008 înregistrând o scădere totală de 4,2% faţă de 2007, cu un volum de 2.381.475 unităţi comercializate în întreaga lume. Conducerea franceză se poate consola cu faptul că scăderea este mai mică decât regresul pieţei auto mondiale, care este de 4,8%. În plus, grupul Renault şi-a crescut cota de piaţă cu 0,04%, ceea ce, cu siguranţă, este infim în ochii lui Carlos Ghosn.

Marca Renault a înregistrat o scădere de 5,04%, maşinile cu rombul pe grila faţă ajungând la un total de 2.019.504 unităţi vândute. Situaţia stă chiar mai rău în ce priveşte filiala coreeană a grupului francez, Samsung, care a vândut doar 104.478 de maşini, cu 11,2% mai puţin decât în 2007.

Noroc cu Dacia! Marca naţională, în ciuda problemelor cauzate de criza economică la final de 2008, a încheiat anul precedent cu o creştere de 11,7%, comercializând 257.594 de maşini. Poate aşa se explică vacanţele din Brazilia?... Nu prea, deoarece, pe plan intern, vânzările Dacia au scăzut cu 16,8%.

Oricum, pentru 2009, oficialii Renault au anunţat că sunt optimişti şi că "beneficiază de atuuri solide pentru a-şi spori cota de piaţă", menţionând că se bazează foarte mult pe Dacia. Deci vom avea Dacia SUV?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.