Grupul VW - investiţii de peste 50 miliarde de euro!

La unii e criză, alţii îşi revin lent din ea. Însă cei de la Volkswagen par a fi deasupra tuturor problemelor: anunţă că vor investi peste 50 de miliarde de euro în următorii 5 ani, pentru a deveni numărul unu mondial.

Grupul VW - investiţii de peste 50 miliarde de euro! Grupul VW - investiţii de peste 50 miliarde de euro!

Recent, consiliul de administraţie al grupului Volkswagen a aprobat un plan grandios de investiţii pentru următorii cinci ani: o sumă cifrată la 51,6 miliarde de euro. O valoare fabuloasă pentru condiţiile actuale ale lumii auto, nu-i aşa?

Martin Winterkorn, boss-ul grupului Volkswagen, a precizat că e un pas logic în "Strategia 2018", prin care grupul german îşi propune să devină numărul unu mondial spre finalul deceniului următor - deşii unii analişti estimează că Volkswagen va detrona Toyota chiar în 2015.

Circa 27,7 miliarde vor fi alocaţi pentru modernizarea şi extinderea gamelor de modele ale tuturor mărcilor din portofoliu, precum şi pe dezvoltarea unor noi platforme modulare care să fie utilizate în comun de cât mai multe modele, astfel costurile fiind mai eficiente.

De asemenea, grupul german se concentrează pe dezvoltarea de sisteme de propulsie hibride şi electrice, dar şi pe îmbunătăţirea calităţii, atât a producţiei, cât şi a serviciilor de vânzări de maşini noi.

China are un loc foarte important în planurile grupului Volkswagen, unde are deja 11 fabrici, iar obiectivul este ca, în următorii patru ani, să se ajungă la vânzări anuale de 3 milioane de maşini ale grupului VAG pe piaţa chineză. Alte pieţe importante pe care se va focusa grupul german sunt cea nord-americană, dar şi cea a Rusiei. În 2012, obiectivul este de a ajunge la 8 milioane de unităţi vândute, iar în 2015 se speră că germanii vor atinge un target de 10 milioane de maşini noi vândute anual.

La finalul lunii septembrie, cei de la Volkswagen anunţau că dispun de lichidităţi de aproape 20 de miliarde de euro, analiştii estimând că grupul german este deschis la achiziţia unor mărci precum Alfa Romeo sau Mazda.

Prin comparaţie, cei de la Toyota au bugetat în jur de 12 miliarde de euro pentru investiţii în facilităţi sau cercetare şi dezvoltare, până în martie 2011. Planuri pentru următorii 5 ani încă nu au fost date publicităţii, dar, cel mai probabil, japonezii lucrează febril pentru a-i contracara pe germani.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.