Guvernul Italiei vrea să crească TVA-ul aplicat maşinilor noi

Guvernul creşte taxele şi impozitele pentru a ieşi din criză. Hmm... parcă ni se pare cunoscut scenariul. Oare ce speră să realizeze guvernul italian prin această măsură nepopulară?

Guvernul Italiei vrea să crească TVA-ul aplicat maşinilor noi Guvernul Italiei vrea să crească TVA-ul aplicat maşinilor noi

În Italia, TVA-ul se cifrează la 21%, ceea ce e destul de mult. Cu toate acestea, noul guvern italian, după demisia lui Berlusconi, s-a gândit că domeniul vânzărilor de maşini noi ar putea fi o vacă de muls suficient de bună, aşa încât a anunţat un plan de creştere a TVA-ului pentru vânzarea de maşini noi de la 21% la 23%.

Evident, reacţiile nu au întârziat să apară, în primul rând cele ale Federauto (clubul şoferilor italieni): preşedintele asociaţiei, Philippo Pavan Bernacchi, afirmă că o creştere cu două puncte a TVA-ului pentru maşinile noi ar însemna o creştere medie a preţului de vânzare cu 7-800 euro.

În condiţiile în care recesiunea economică a cam intrat fără menajamente pe uşa Italiei, creşterea TVA-ului pentru vânzarea de maşini ar avea efecte devastatoare - sectorul distribuţiei de maşini reprezintă circa 12% din PIB-ul Italiei, iar cel mai mare constructor local, grupul Fiat, nu stă chiar pe roze.

Prin urmare, oponenţii acestei idei de creştere a TVA-ului consideră că au suficiente argumente, toate culminând cu concluzia că vânzările de maşini vor scădea drastic, iar măsura nu va aduce deloc bani în plus la bugetul gândit de noul guvern tehnic.

Mai grav este faptul că specialiştii din Uniunea Europeană par să fie de acord cu noul guvern italian, ceea ce duce la temeri din partea altor ţări, precum Spania sau Grecia, în privinţa preluării acestei idei de către guvernele lor. Prin urmare, anul 2012 se anunţă mult mai dramatic pentru sectorul auto, care, iată, se va confrunta şi cu decizii guvernamentale potrivnice, nu doar cu un mediu economic nefavorabil.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.