Honda renunţă la Takata, care are trei fabrici în România, după ce airbag-urile sale au fost asociate cu opt decese

Takata Corporation este unul dintre cei mai mari producători de componente auto de pe piaţa din România

Honda renunţă la Takata, care are trei fabrici în România, după ce airbag-urile sale au fost asociate cu opt decese Honda renunţă la Takata, care are trei fabrici în România, după ce airbag-urile sale au fost asociate cu opt decese

Niciuna dintre maşinile care urmează să fie construite de Honda nu vor mai avea airbag-uri produse de Takata, o companie care are peste 50 de fabrici în toată lumea, printre care două la Arad şi una la Sibiu.

Reprezentanţii mărcii Honda, unul dintre cei mai mari clienţi ai Takata, cred că producatorul de componente auto a manipulat testele de siguranţă şi le-a interpretat greşit. Honda a cerut companiei Takata să angajeze un terţ care să efectueze controlale asupra componentelor auto, relatează CNN.

GALERIE FOTO - Cel mai luxos ARO i-a aparţinut lui Nicolae Ceauşescu

„Honda se aşteaptă ca furnizorii ei să aibă în permanenţă un comportament integru şi suntem profund deranjaţi de presupusul lor mod de acţiune ”, au spus reprezentanţii Honda.

Aceasta este ultima criză de care s-a lovit compania japoneză Takata, care acum se confruntă cu o cădere catastrofală din cauza airbag-urilor defecte, care pot exploda atunci când sunt activate, împroşcând bucaţi de metal. Până acum, cauza aceasta a fost ascociată cu opt decese, unul în Malaezia şi şapte în SUA.

Accident cu o maşină fără RCA? Uite cum poţi primi despăgubiri

Autoriţăţile de reglementare din domeniu din SUA, National Highway Traffic Safety Administration, au amendat Takata cu 70 milioane de dolari pentru airbag-urile făcute de mântuială. Dacă nu se va conforma măsurilor de siguranţă impuse, riscă să mai primească o amendă de 130 milioane de dolari. În plus, companiei Takata i s-a cerut să nu mai producă componente similar cu cele despre care se ştie că sunt defecte, iar aceasta a fost de accord să nu ma preia noi comenzi.

„Ani la rând Takata a construit şi a vândut produse defecte, a refuzat să recunoască defectul  şi nu a oferit informaţii complete autoriţăţilor de reglementare, clienţilor sau publicului”, au spus reprezentanţii Honda pentru CNN.

Noua maşină a Patriarhului Daniel - GALERIE FOTO

19 milioane de maşini au fost chemate înapoi în service în SUA, incidentul afectând mai multe companii producătoare de maşini recunoscute la nivel mondial, printre care Ford, Nissan şi Toyota. În ultima lună, mai puţin de 23% dintre maşinile care au fost rechemate în service au fost remediate. Întârzierile au apărut din cauza unui deficit de piese de schimb.

Takata Corporation este unul dintre cei mai mari producători de componente auto de pe piaţa din România, activând cu denumirea Takata România SRL. Compania deţine două fabrici la Arad, pentru producţia de volane auto, centuri de siguranţă şi airbag-uri şi o fabrică la Sibiu, pentru producţie de airbag-uri. În 2009, Takata avea în jur de 6000 de angajaţi în România, iar la nivel modial în jur de 35.000.

Ce maşini îţi poţi cumpăra în România cu 4.000 de euro

Supercamionul lui Ceauşescu

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.