Identitatea mărcilor începe să piară în faţa interesului financiar colectiv

Autor: Alexandru Banu 03 nov. 2017 Știri auto
Identitatea mărcilor începe să piară în faţa interesului financiar colectiv

Cine ar fi crezut acum 20, 30 de ani, că vom avea Mercedes-uri cu motoare de Logan (1.5 dCi) sau Opel-uri pe şasiuri Suzuki? Cine ar fi crezut că apucă vremurile în care 3 mărci din care două erau concurente şi alta de pe alt continent vor face aceeaşi mărie cu altă pălărie? (Peugeot 107-  Citroen C1 – Toyota aygo). Ştim că piaţa auto e plină de furnizori specifici care livrează componente către mai multe companii, însă să ajungă atât de strânsă colaborarea încât nu mai ştii care două maşini sunt de fapt aceeaşi … e prea mult. Oare? Dacă există avantaje atât pentru client, cât şi pentru producător, nu vedem problema. Mai ales că pentru – spre exemplu Dacia -, să ştie clienţii ei că motorul dCi de 1.5 litri e şi pe Mercedes, nu că e un avantaj, e deja o garanţie nesperată. Noi am dat aici nişte exemple pentru a înţelege parteneriatele şi colaborările dintre marii producători.  

Astăzi nu mai vorbim numai despre alianţe punctuale, ci despre cele strategice. De infrstructură. Producătorii mari şi disciplinaţi se pregătesc din timp pentru viitor. Investiţiile sunt gândite pe termen lung. Iar cei atenţi şi responsabili încep de pe acum să-şi facă reţeaua de distribuţie pentru noile metode de alimentare din ce în ce mai dense.

BMW, Mercedes, Ford şi VW, concurenţi care şi-ar fi rupt capul acum 20 de ani, au semnat un contract de dezvoltare a unei infrastructuri pentru încărcarea maşinilor electrice. Reţeaua Ionity va cuprinde 400 de noi staţii în Europa până la finalul lui 2020. În primele luni ale lui 2018 vor fi fost construite deja 50, o optime. Primele 20 de staţii de încărcare rapidă vor fi gata în Germania, Norvegia şi Austria, până la sfârşitul anului.  

Cele 4 brand-uri au înţeles nevoia de a recupera avansul englezilor care au – numai ei – 5.000 de staţii, deja. Viteza de încărcare va fi de 350 kWh. De la o priză de casă care livrează 3kWh, o maşină electrică are nevoie de 12 ore pentru încărcare. Reţeaua rapidă de încărcare Tesla, la 120 kWh, încarcă maşinile proprii în 40 de minute la 80% capacitate. Probabil că în 20 de minute, orice maşină electrică se va încărca la cel puţin 80% de la aceste staţii. Totodată vor exista metodele noi de plată cu aproape orice mijloc digital sau cash.

Sistemul Ionity s-ar putea să şi standardizeze mufa de încărcare pentru modelele pe care le scot ele 4 companii aliate în acest proiect de dezvoltare.

Autor Alexandru Banu

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide